dinsdag 29 juli 2014

26 juli 2014: Pythagoras en een wegkruis

Op zich heeft Pythagoras niets met wegkruisen, maar in Zuid Limburg gaat dit prima samen tijdens de vakantie. Op de eerste volledige vakantiedag moesten een paar inkopen in Gulpen gedaan worden. Natuurlijk kan dit niet zonder geocache, dus de dichtstbijzijnde opgezocht. Dit was de mysterie Pythagoras. Ik kreeg al enge dromen van driehoeken en stellingen van de middelbare school waarvan ik dacht dat ik bevrijd was. Voor noodgevallen had ik gelukkig nog mijn oudste dochter die nog middenin deze fase zit. Gelukkig bleek deze stelling heel anders te zijn. Deze kende ik nog niet, maar hij sprak me wel meer aan dan de overbekende wiskundige stelling. Na met vereende krachten de vragen beantwoord te hebben liepen we naar het berekende coördinaat en daar aangekomen was de cache al snel gevonden. Nu weer snel terug naar onze vakantiewoning. 
's Avonds maakte ik nog een mooie avondwandeling met mijn oudste dochter. Tijdens deze tocht in avondlicht werd natuurlijk ook een cache gelogd. De wandeling liep door de graanvelden en langs het miljoenenlijntje. Tijdens deze tocht kwamen we langs een wegkruis bij Wijlre, "et Schluusmanskruske" waar de cache verstopt was. Deze was snel gevonden en na nog even genoten te hebben van het mooie uitzicht liepen we weer terug naar onze vakantiewoning.

Waardering Pythagoras (GCYFA5):
Moeilijkheidsgraad cache: 6
Moeilijkheidsgraad puzzel: 6
Cachelocatie: 6
Originaliteit: 6

Waardering et Schluusmanskruuske (GC47N73):
Moeilijkheidsgraad cache: 6
Cachelocatie: 8
Originaliteit: 6


Geen opmerkingen:

Een reactie posten