zaterdag 19 juli 2014

18 juli 2014: Op de grens van Hilversum.

Gooilust
De laatste werkdag voor de vakantie wilde ik goed afsluiten met een paar leuke caches in Hilversum. Hiervoor had ik 2 caches van de serie Grens van Hilversum uitgezocht en de Gamma tot Gamma race 7 & 8. Deze laatste is een wandeltocht met 8 multi's en een bonus langs de 's-Gravelandse buitenplaatsen.  Bij de eerste cache Grens van Hilversum 5 had ik al snel het antwoord bij het waypoint gevonden. Nu rekenen en op naar de goede locatie. Op het berekende coordinaat uitgekomen was er echter niets wat op de cache leek, bovendien erg druk met hondenuitlaters, dus maar verder gegaan met de volgende, Gamma tot Gamma 8 bij Gooilust. De wandeling verliep hier prima, maar helaas waren er door het mooie weer veel mensen die op sommige waypoints verhinderden dat ik de vragen kon beantwoorden. Daarom niet volledig op kunnen lossen, maar ik kom nog terug voor de rest. Dat waren dus al twee missers voor vandaag. 

Jagtlust
Nu op naar de volgende, Grens van Hilversum 3. Ook hier waren er mensen op het nulpunt aanwezig, dus maar snel doorgefietst naar de vierde cache van vandaag. De Gamma tot Gamma race 7 bij Jagtlust. Hier was weer een mooie wandeling door het bosje. Het was erg rustig op deze warme vrijdag en alle waypoints lieten zich deze keer makkelijk vinden. Na even rekenen en zoeken had ik de cache in handen en kon de bonuscode genoteerd worden. Nu weer op de fiets richting station Sportpark. Met een kleine omweg kwam ik langs Grens van Hilversum 3. Nu was het hier rustig en kon ik hem snel vinden. Ook hier werd de code voor de bonus genoteerd. Nu een stukje fietsen naar station Hilversum Sportpark. In de trein controleerde ik nog even waar het bij de Grens van Hilversum 5 fout kon zijn gegaan en had deze toen al snel gevonden. Goed lezen is ook een kunst, in plaats van alleen de cijfers van het abonneenummer had ik het complete telefoonnummer opgeteld en dan kom je dus fout uit. In elk geval is nu het juiste coördinaat uitgerekend en na de vakantie zal ik hier wel weer eens langs fietsen.


Waardering Gamma tot Gamma race 7 Jagtlust (GC45BR3):
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Moeilijkheidsgraad route: 7
Cachelocatie: 8
Originaliteit: 7


Waardering Grens van Hilversum 3 (GC1EXFN):
Moeilijkheidsgraad cache: 6
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 7


Geen opmerkingen:

Een reactie posten