zondag 3 augustus 2014

27 juli 2014: Zonnige wandeling

Ook deze zondag was het weer lekker voor een mooie wandeling in de omgeving van Wijlre. Op het programma stonden een aantal caches op loopafstand van ons vakantieadres. Op die manier krijg je toch een leuke zelfgemaakte route langs een aantal mooie tradi's. Daarnaast ook nog het laatste deel gedaan van de multi "Wijlre cijfers zoeken". Met een goed gevulde rugzak vertrok ik dus richting de eerste cache. Een van de serie "Aan het kruis genageld" bij een aantal wegkruisen. Tijdens de vorige vakantie hier in de streek had ik er al een aantal gedaan en nu ging ik verder met deze serie. 
Na een flinke klim stond ik boven op de Vrakelberg en na een paar km verder lopen en genieten van de mooie uitzichten hier stond ik bij het wegkruis. Na even zoeken had ik de cache gevonden. Even rustig op het bankje loggen en de bonusvraag beantwoorden en ik kon weer verder naar de volgende cache. Dit was er een uit de serie Idyllische plekjes, deze was "Zicht op Elkenrade" Ook hier werd de cache snel gezonden.Nu daalde ik via de Fromberg weer af naar Wijlre voor het tweede deel van de serie. Hierbij kwam ik ook langs Wijlre's wegkruis, maar deze cache helaas niet kunnen vinden. De cijfers van de multi werden vlot gevonden en na even rekenen had ik de cachelocatie in de GPS staan. Een korte wandeling en ik had ook deze cache in handen. Na de wandeling door deze mooie omgeving was het weer tijd om naar het vakantiehuis te gaan voor een lekker koele beloning.

Waardering Aan het kruis genageld 2-8 (GC1F6GW):
Moeilijkheidsgraad cache: 6
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 7

Waardering Idyllische plekjes: Zicht op Elkenrade (GC4C4EW):
Moeilijkheidsgraad cache: 6
Cachelocatie: 8
Originaliteit: 7

Waardering Wijlre cijfers zoeken (GC42ZBW):
Moeilijkheidsgraad cache: 6
Moeilijkheidsgraad route: 7
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 7

Geen opmerkingen:

Een reactie posten