woensdag 14 augustus 2013

2 augustus 2013: Jakobsweg "Die Muschel"

Uitzicht vanaf de Hüttenkopf
Op deze hete dag hebben we in het zwembad in  Wittlich gelegen. 's Avonds toen het wat af begon te koelen besloot ik de Hüttenkopf op te wandelen. Monzel ligt aan de voet van de berg en het hoogteverschil bedraagt ongeveer 120 meter. Bovendien ligt op deze berg de geocache "Jakobsweg Die Muschel". Deze ligt hier omdat het pad onderdeel is van de pelgrimsroute naar Santiago de Compostela. Zover wilde ik echter niet lopen vandaag.
Koel water
Vol goede moed begon ik aan de klim en af en toe stopte ik om te genieten van het mooie uitzicht over het Moezeldal. In de verte kon ik zelfs de ruïne van Burg Landshut bij Bernkastel-Kues zien liggen. Het was een mooie, maar ook erg inspannende wandeling, maar uiteindelijk kwam ik na ongeveer 2,5 km aan op de plek waar de cache moest liggen. De plek was redelijk snel gevonden in het bos en ik kon mijn naam in het logboekje bijschrijven. Nu begon de tocht terug naar Monzel weer. Onderweg naar beneden nog even stilgestaan bij een bron waar water omhooggepompt werd. Er was ook een schuilhut bijgebouwd.

Waardering Jakobsweg “Die Muschel” (GC476A6):
Moeilijkheidsgraad: 7 
Cachelocatie: 8
Originaliteit: 7
31 Days of Geocaching 02 of 31

Auf diesem heißen Tag, haben wir im Vitelliusbad in Wittlich durchgebracht. Am Abend, als es begann abzukühlen, wollte ich ein Wanderung machen auf die Hüttenkopf. Monzel liegt am Fuße dieser Berg und die Höhe beträgt ca. 120 Meter. Darüber hinaus ist dieser Berg der Geocache "Jakobsweg Die Muschel". Dies ist hier, weil der Weg ist Teil des Pilgerwegs nach Santiago de Compostela. Soweit ich wollte ich heute nicht gehen.
Frohen Mutes begann ich den Aufstieg und gelegentlich hörte ich auf, um die schöne Aussicht über das Moseltal zu genießen. In der Ferne konnte ich sogar die Ruine der Burg Landshut in Bernkastel-Kues sehen. Es war eine schöne, aber auch sehr anstrengende Wanderung, aber nach ca. 2,5 km kam ich an den Ort, wo der Cache liegt. Der Platz war ziemlich einfach in den Wäldern zu finden, und ich konnte meinen Namen in das Logbuch schreiben. Nun begann die Wanderung wieder zurück zu Monzel. Auf dem Weg nach unten noch kurz bei eine Quelle gestehen, wo das Wasser gepumpt wurde. Es gab auch einen Unterstand gebaut.

Bewertung Jakobsweg “Die Muschel” (GC476A6):
Schwierigkeit: 7
Cache Lage: 8
Originalität: 7

Geen opmerkingen:

Een reactie posten