maandag 10 augustus 2015

27 juli 2015: Castello in Axel

Nadat we vandaag in Sluis waren geweest ging ik 's avonds nog wat cachen in Axel. Ik wilde een aantal caches doen van de Castello War & Remembrance serie. Dit zijn een aantal caches bij oorlogsmonumenten. De eerste was bij nr. 6 van de serie bij het monument voor de Poolse militairen. Het plaatje aan de zijkant werd snel gevonden en na even rekenen en wat kruip- en sluipwerk in de bosjes op het uitgerekende coordinaat kon ik de cache loggen. Nu verder naar de volgende, nr. 10 van de serie bij het monument voor kolonel Szydlowski, de commandant van de Poolse troepen die Axel hebben bevrijd. Ook hier werden de benodigde cijfers vlot gevonden en na even rekenen was ook deze cache gelogd. Voor de laatste cache van vanavond moest ik op de begraafplaats zijn bij de graven van de gesneuvelde Poolse militairen. Van een hiervan met een bijzondere naam moest aan de hand van de geboortedatum en de overlijdensdatum het coordinaat worden berekend. Op de begraafplaats had ik het bewuste graf snel gevonden en naat ik de gevraagde getallen had genoteerd kon ik ook dit coodinaat uitrekenen. Na een korte autorit arriveerde ik daar. Het koste wel even wat zoekwerk, maar dnakzij de spoilerfoto had ik na een tijdje de cache in handen. Running Sand, bednkat voor dit interessante rondje. Altijd goed om deze plaatsen te bezoeken en stil te staan bij de offers die gebracht zijn voor onze vrijheid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten