donderdag 6 augustus 2015

25 juli 2015: St. Anna ter Muiden

De voorspelde zomerstorm arriveerde ook in Breskens. Gelukkig niet zo heftig ls in de rest van Nederland, maar toch bracht deze flinke windstoten en veel nattigheid. 's Ochtends even een boodschapje doen bij een bekende gele supermarkt en daarna doorgereden naar het Spuiplein om de cache The Lighthouse te doen. Normaal gesproken een erg drukke plek in het toeristenseizoen maar nu dankzij de regen helemaal uitgestorven. Makkie dus vandaag.
Nadat tegen het eind van de middag de storm ging liggen en het droog werd reed ik nog even naar het kleine stadje Sint Anna ter Muiden voor een nieuwe mijlpaal. Nadat ik al de zuidelijkste en de oostelijkste cache van Nederland heb gelogd wilde ik nu de meest westelijke cache van Nederland loggen. Na een klein half uurtje met de auto kwam ik bij de oude grensovergang aan. De gevraagde getallen waren snel gevonden en daarna was de cache een koud kunstje. Dus ook deze mijlpaal kon ik aan mijn lijst toevoegen. Omdat ik nog wat tijd over had ging ik verder met de multi door de stad. Dit is een van de kleinste steden van Nederland en heeft ongeveer 50 inwoners. Ooit was het een belangrijke plaats. In de Middeleeuwen was het een voorhaven van Brugge, maar met het verzanden van het Zwin verdween ook de welvaart. Wat overbleef is nu een beschermd dorpsgezicht. 
De waypoints van de multi werden bezocht en de getallen waren vlot gevonden. In de buurt van de pomp stond een bankje waar ik het coordinaat kon uitrekenen en na een korte wandeling had ik de cache al snel te pakken. Dit was even een leuke korte route door deze mooie stad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten