woensdag 25 februari 2015

25 februari 2015: Diefdijk

Doorsneden kazemat
Vandaag was een mooie dag om weer eens wat geocaches in de Hollandse Waterlinie te doen. Via een omweg langs Ochten en Tiel reed ik naar Culemborg voor een de caches bij de Diefdijk over de A2 bij Culemborg. De eerste cache die ik deed was "Geen moer aan" op het industrieterrein van Tiel. De methode was bekend, dus toen de kust veilig was had ik deze snel te pakken. Verder valt hier weinig over deze cache op het industrieterrein te vertellen, behalve dat Tiel als gemeente nu ook op mijn cachekaart staat. Nu verder naar Culemborg voor 
Lunchbreak 3. Ook deze werd snel gevonden en nu kon het echte werk beginnen waarvoor ik was gekomen. 
Kazematten Diefdijk
Bij de Diefdijk lagen twee caches, Molenkade en de Kazemat. 
De Diefdijk maakt deel uit van de Hollandse Waterlinie en werd al in 1277 aangelegd als waterkering. In de 18e werd de Diefdijk opgenomen in de Nieuwe Hollandse Waterlinie en was bedoeld om inundaties te kunnen maken en het water ook vast te kunnen houden. Langs de dijk zijn tijdens verschillende kazematten aangelegd. Een van deze kazematten wordt doorsneden door een wandelpad zodat deze ook van binnen is te zien. 
Nadat ik de auto had geparkeerd liep ik eerst naar het informatiebord voor de eerste vragen van de Kazemat. Toen deze waren beantwoord maakte ik een wandeling langs de nieuwe plas op weg naar de cache Molenpad. Door de vele regen was het pad erg vochtig en glibberig. Na een korte wandeling had ik deze cache in handen langs de A2. Nu weer het pad terug geglibberd en door de doorgesneden kazemat heen. Leuk om eens te zien hoe deze er can binnen uit zien. 
Kazemat Diefdijk
Inmiddels was ik via de dijk de A2 overgestoken en kwam ik bij het informatiebord waar ook een paar vragen beantwoord moesten worden. Dit was ook snel gevonden en het laatste waypoint was bij de kazemat. Deze was mooi gerestaureerd en het gaf een goede indruk hoe het er vroeger uit heeft gezien. De laatste vragen werden ook beantwoord en al snel had ik de cache in handen. Na deze twee caches bij de Diefdijk was het tijd om naar huis te gaan. Bij de oprit naar de A2 was nog een cache op de carpoolplaats die ik gelijk meepakte. De eindscore van vandaag kwam daarmee op 5 caches. Alle leggers bedankt voor het laten zien van deze leuke plekjes.

Waardering Geen moer aan (GC5B653):
Moeilijkheidsgraad cache: 6
Cachelocatie: 6
Originaliteit: 6

Waardering Lunchbreak #3 (GC36HHY):
Moeilijkheidsgraad cache: 6
Cachelocatie: 6
Originaliteit: 6

Waardering Molenkade (GC2FNEG):
Moeilijkheidsgraad cache: 6
Cachelocatie: 7

Originaliteit: 7
Avondspits op de A2

Waardering Kazemat (GC342VR):
Moeilijkheidsgraad cache: 6
Route: 7
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 7

Waardering Zijderveldse carpoolcache "De Kuil" (GC3405B):
Moeilijkheidsgraad cache: 6
Cachelocatie: 6

Originaliteit: 6

Geen opmerkingen:

Een reactie posten