zaterdag 14 februari 2015

14 februari 2015: Welkom in Barneveld

Image result for gemeentewapen barneveld


Terwijl de dames zich op deze mooie dag vermaken in de Intratuin bij Barneveld ga ik op pad om de serie Welkom in Barneveld te doen. Het is lekker weer, dus een mooie gelegenheid om een begin te maken met deze serie. Als eerste ga ik naar nr. 10 van de serie. Dit is een korte multi waarbij een peiling gemaakt moet worden. Op zoek naar een parkeerplek voor de auto rijdt ik, zoals ik later ontdek al langs de cache en passeer ongemerkt ook nog de volgende uit de serie die ik voor vandaag gepland heb, nr. 9.
Als ik eindelijk een geschikte plek voor de auto heb gevonden loop ik naar het opgegeven coördinaat om van daaruit de peiling te doen. Vervolgens loop ik naar de plek toe die de GPS aanwijst en ontdek dus dat ik hier zojuist voorbij ben gereden. Na even zoeken heb ik al snel in de gaten waar de cache ligt en kan ik deze loggen. Nu een paar meter verder naar nr. 9. Deze geeft zich niet zo makkelijk bloot en kost wel wat zoekwerk, maar na een klein kwartiertje is ook deze gelogd.
Omdat ik met de auto ben moet ik nu een aardig stukje omrijden naar nr. 8. In het zaterdagse verkeer valt dat nog niet mee en kost dus redelijk veel tijd. Uiteindelijk sta bij het eerst waypoint en vervolgens na een kort autoritje ook bij het tweede. Nu snel het coördinaat uitrekenen en op naar de cache. Deze wordt snel gevonden onder toeziend oog van een paar pony's en met uitzicht op station Barneveld-Zuid van de kippenlijn. Met de fiets was de rit van nr. 9 naar nr. 8 stukken sneller gegaan. Nadat ik deze gelogd heb maak ik even een kleine afwijking naar Industrieterrein de Valk voor de gelijknamige cache. Onderweg kan ik ook nog even mijn andere hobby uitoefenen en een Mig 21 op de foto zetten bij Van Harten. Deze is bij het bedrijf op een paal gezet en is van oorsprong afkomstig van de oude Poolse Luchtmacht uit de tijd van de Koude Oorlog. Toch grappig om deze hier aan te treffen.
Poolse Mig 21
Vervolgens nog een klein stukje naar de geocache die snel wordt gevonden en gelogd. In het weekend is het op het industrieterrein gelukkig minder druk, dus ik kan hem in alle rust loggen. Eigenlijk is het nu tijd om de dames weer op te halen, dus ik rijd terug naar de Intratuin. Onderweg krijg ik echter een appje dat ze nog wat langer tijd nodig hebben, dus dat komt mooi uit. Ik ga nu aan de andere kant van Barneveld verder met WiB nr. 12. Ook deze is snel gevonden langs de drukke weg. Onderweg naar de volgende in de reeks pak ik nog De Briellaerd mee. Deze ligt op een rustig plekje bij het industrieterrein en wordt ook simpel gevonden en gelogd. 
WiB 1 is de volgende in de rij, maar dit wordt nog een hele uitdaging. Bij de sportschool gaan veel mensen net weg, dus is het erg druk. Even wachten dus tot het wat rustiger is en dan loggen en weer verder naar nr. 2. De rit hierheen gaat door het centrum van Barneveld en kost weer aardig wat tijd met de auto, maar uiteindelijk kom ik ook hier op de juiste plek aan en kan ik loggen. Het is nu tijd om de dames bij Intratuin te halen, dus nadat ik de auto daar heb geparkeerd pak ik nog even WiB 11 mee voordat we weer naar Veenendaal rijden. 
Weer in Veenendaal moet ik nog even de cachemobiel bijtanken en kan ik zo de kersverse cache Roofvogels meepakken. Zo sta ik dus na industrieterrein de Valk nu bij Hotel Van der Valk. Deze wordt ook gevonden, al kost dat door een tollende GPS wel wat moeite.

Waardering Welkom in Barneveld serie:
Moeilijkheidsgraad cache: 6
Cachelocatie:7
Originaliteit: 6

Waardering De Valk (GC5KAQR):
Moeilijkheidsgraad cache: 6
Cachelocatie:6
Originaliteit: 6

Waardering De Briellaerd (GC5FB01):
Moeilijkheidsgraad cache: 6
Cachelocatie:7
Originaliteit: 6

Waardering Roofvogels (GC5MPP5):
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Cachelocatie:6
Originaliteit: 6

Geen opmerkingen:

Een reactie posten