dinsdag 17 februari 2015

17 februari 2015: Grebbelinie en FTF in Veenendaal

Loopgraaf
Weer een mooie dag en het verkeer zat mee, dus net tijd genoeg om een kleine omweg te maken voor een geocache in Scherpenzeel. Deze stond al langer op mijn verlanglijstje en ik was hier al eerder geweest voor "Lekker Simpel" in mei 2013 maar toen was de loopgraaf bezet door een re-enactmentgroep. Nu was het rustig, dus ik had alle gelegenheid om deze cache te zoeken. De geschiedenis van de Grebbelinie is wel bekend en ik interesseer me voor alles wat met de Tweede Wereldoorlog te maken heeft, dus eigenlijk mocht deze ook niet ontbreken. Na een korte wandeling over het klompenpad stond ik in de loopgraaf en was het zoeken naar de juiste plek. Dankzij de hint werd de ammobox snel blootgelegd en kon ik hem in alle rust loggen. De ondergaande zon scheen mooi in de loopgraaf en na een korte wandeling kon ik weer terug naar Veenendaal.
In Veenendaal nog even benzine tanken en terwijl ik mijn straat in rij komt de mail tot leven, een nieuwe cache in Veenendaal bij de rotonde. Dus nog maar niet parkeren, maar weer terug en op pad om mijn eerste FTF te scoren van 2015. Natuurlijk zit in de spits het verkeer tegen, maar uiteindelijk reed ik de carpoolplaats op om mijn auto te parkeren en een klein stukje te lopen naar de rotonde. Na even zoeken had ik de cache gevonden en kon ik hem als eerste loggen. Wel een erg muggle gevoelig plekje hier.

Waardering Grebbelinie in het vizier (GC1KR6C):
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Cachelocatie: 8
Originaliteit: 7

Waardering Kunst op de Rotonde #4 (GC5MYAZ):
Moeilijkheidsgraad cache: 6
Cachelocatie: 6
Originaliteit: 7

Geen opmerkingen:

Een reactie posten