zaterdag 19 mei 2018

2 mei 2018: Haarlem

Een dagje op stap met de goedkope treintickets van de Kruidvat. Ik had er voor gekozen om Haarlem te gaan verkennen. Een mooie stad met veel historie die met een aantal mooie multicaches onder de aandacht wordt gebracht. Ik had er drie uitgekozen die elkaar gedeeltelijk overlappen: Een biertje aan het Spaarne (GC67V9B), Haarlem Gevelstenen (GC2MZRC) en Haarlemse Hofjes (GCHWKT). Onderweg kwam ik langs een aantal andere caches die ik gelijk kon meepakken. Vanaf het station ging ik eerst naar Sporen van Vroeger #2 (GC1NVVW). Deze werd snel gevonden en van hier ging ik op weg naar het dichtsbijzijnde waypoint van 1 van de multis. Daarna liep ik een willekeurige route langs alle waypoints door elkaar. Wel goed opletten waar je moet zijn en bij welke cache het waypoint hoot, maar dat maakt het een leuke route. Ik zie veel mooie plekken die gerelateerd zijn aan de rijke geschiedenis van Haarlem en en waypoint na waypoint wordt vlot gevonden. Onderweg zet ik mezelf op de foto voor de webcamcache (GC2DE4) en als ik bij de Barteljorisstraat kom doe ik ook de daar gelegen Geopoly cache(GC7CY57). Het eindpunt daarvan ligt echter verder weg, maar wel op de route naar het station, dus die kan mooi op de terugweg meegepakt worden. 
Helaas zijn een aantal hofjes afgesloten, waardoor ik deze multi niet af kan maken, maar ik kan gelukkig wel alle gevelstenen terugvinden met de bijbehorende getallen. Als ik deze klaar heb reken ik op een bankje aan het Spaarne het eindcoordinaat uit via een paar waypoints van Biertje aan het Spaarne loopik hier naar toe en daar wordt de cache ook vlot gevonden. Voor Biertje aan het Spaarne staan nu het eerste en laatste waypoint open. Deze liggen niet ver van elkaar en volgens mijn logica moet daar ergens tussen ook de cache liggen. Deze laatste waypoints worden bezocht, de getallen genoteerd en na een korte wandeling heb ik ook deze cache gevonden en gelogd. Inmiddels is het ook weer tijd om richting het station te lopen en de Geopoly cache te loggen. Daarna kan ik keurig in de al gereedstaande trein stappen en weer terug naar huis. Het was een leuke dag waarbij ik weer veel gezien heb in deze mooie stad. 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten