zondag 13 mei 2018

16 maart 2018: Leeuwarden

In april wordt op de vliegbasis Leeuwarden de interntionale oefening Frisian Flag gehouden. Al een aantal jaren zijn ook de F-15 Eagles van de USAF vaste deelnemers. Ter ondersteuning wordt materieel en personeel ingevlogen met een aantal C-17 Globemasters. Ook voor deze koude vrijdag stond er 1 gepland. Dus besloot ik naar Leeuwarden af te reizen. Naast dit indrukwekkend transporttoestel vlogen er ook een aantal F-16's. Terwijl de C-17 werd uitgeladen ging ik even een aantal caches doen waarbij ik zicht had op dit toestel. Daarna weer terug naar de spottersbult om het vertrek op de foto vast te leggen. Nadat de C-17 was vertrokken ging ik op pad om nog een aantal caches te doen in Leeuwarden en omgeving. Hierbij was ook de cache "De tragedie van Lancaster R5682" (GC631Z6). Over de berging van dit toestel is een interessante documentaire uitgezonden op NPO2, "Liever dood dan vermist". Bijzonder om nu ook zelf deze plek te bezoeken. Hierbij een paar foto's die ik vandaag gemaakt heb.













Geen opmerkingen:

Een reactie posten