maandag 14 mei 2018

14 april 2018: Tjonger Event

Vandaag stond het Tjonger Event op de planning. Dit vond plaats vlak bij Heerenveen. In deze omgeving heb ik nog niet zo veel caches, dus een goede reden om hier heen te rijden. Nadat ik was aangekomen op het event en het bokje met de eerste caches had ontvangen keek ik welke ik hier kon doen. Er waren twee multi's die me wel aanspraken, Ketliker Skar Noord (GC7GJT6) en Ketliker Skar Zuid (GC7G2T6). Beide multi's lagen in het natuurgebied Ketliker Skar en waren elkaars tegenpolen. De ene gaat van noord naar zuid door het gebied en de andere van zuid naar noord en kunnen zo mooi gecombineerd worden. Het was een mooi natuurgebied met veel variatie. IK begon met Ketliker Skar noord en liep deze tot het eindpunt. Na even rekenen kon ik deze als eerste loggen. Vervolgens de route weer terug naar de auto met Ketliker Skar Zuid. Bij deze was het podium al vol, dus ik had goed gegokt om met noord te beginnen.
Na deze twee multi's was het tijd om terug te gaan naar het event voor het boekje met de middagcaches. Hiervan koos ik opnieuw een multi, Wandelen langs de Tjonger (GC7GWJ1). Dit was een korte multi. Bij het startcoordinaat trof ik Team Sillustani die ik vorig jaar op Brugse Beer had ontmoet en vanmorgen bij de start van Ketliker Skar Zuid. Ze waren er net iets eerder dan ik en hadden de benodigde getallen voor de cache al gevonden. Terwijl ze daar heen liepen noteerde ik ook de getallen en vertrok ook naar het berekende eindcoordinaat. In de verte kon ik Sillustani zien lopen en zij hadden de cache net gelogd toen ik aankwam. Na een praatje en het loggen van de cache als tweede ging ik met de auto op pad. Ik deed nog de letterbox bij een vlakbij gelegen herdenkingsmonument voor een vliegtuigcesh in de Tweede Wereldoorlog (GC724K6) en op weg naar een prive-afspraak bij vrienden in Katlijk (als je er toch in de buurt bent) kwam ik ook langs een paar caches uit de Praat Mar Frysk trai (11,12 en 13).
Na gezellig bijgepraat te hebben deed ik nog even de virtual bij de Belvedere Oranjewoud (GCMF7Q). Daarna was het weer tijd om naar huis te gaan na een mooi dagje cachen in Friesland.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten