zondag 13 mei 2018

1 maart 2018: Nationaal Militair Museum Soesterberg

Het was een erg koude voorjaarsvakantie, dus in plaats van buitenactiviteiten toch maar besloten de warmte van het Nationaal Militair Museum in Soesterberg op te zoeken. Sinds de opening op de nieuwe locatie was ik hier nog niet geweest. Ten opzichte van de oude locatie op Kamp van Zeist was het wel even wennen. De nieuwe locatie is mooi, maar ik miste toch wat sfeer van de hallen van het oude Militair Luchtvaart Museum. Wel interessant is dat je nu ook de collectie van het oude Legermuseum ziet en dus een breder beeld van de Nederlandse militaire historie. Wel levert de grote glazen wand met bijbehorende lichtval een flinke uitdaging voor mooie foto's, maar geeft wel een mooi beeld op de oude vliegbasis Soesterberg waar mijn carriere als vliegtuigspotter is begonnen. 
Nadat ik binnen klaar was besloot ik toch maar de kou te trotseren en een wandeling over het museumterrein te maken. Daarna weer snel in de warme auto op weg naar huis.
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten