zaterdag 9 mei 2015

9 mei 2015: Bekenserie Rozendaal en Velp

Sprengkop
Na een drukke zaterdag had ik nog even zin om wat te gaan geocachen. Op de Veluwezoom bij Rozendaal en Velp ligt de Bekenserie waar ik wel zin in had. Dus in de auto en een stukje rijden. Ik wilde bij nr. 1 "De Spreng" beginnen, want de beek begint altijd bi de bron. Helaas stuurde de navigatie me verkeerd waardoor ik bij nr. 9 uitkwam. Ook niet erg, dan die maar eerst.
De Beekhuizerbeek
Het was hier erg druk met vissers, maar gelukkig letten die alleen op hun dobber. Deze cache lag in een mooi park bij kasteel Biljoen. Hierna stroomt de beek in de IJssel. Hij was snel gevonden en nu kon ik door naar de eerste cache van de Bekenserie, de spreng. Hier ligt de oorsprong van e Beekhuizerbeek in een diepe sprengkop. Na een korte wandeling langs de beek stroomopwaarts waarbij deze steeds dieper in het terrein kwam te liggen kwam ik aan bij de spreng. Hier was het even zoeken naar de cache maar die werd  snel gevonden. Het was hier lekker rustig zo in de avond. Alleen de vogels en het geluid van het stromende water waren te horen. Lekker om tot rust te komen en te ontspannen. 
Rozendaalse Beek
Hierna liep ik weer terug naar de auto voor een korte rit naar nr. 2 van de serie "Kraakhelder". Dat klopt wel voor het water hier.  Ook hier weer een rustige omgeving met alleen vogels en stromend water. Ook deze cache was snel gevonden. Nu weer een stukje verder voor nr. 3 bij de school van Rozendaal. Ik parkeerde bij het gemeentehuis en na een korte wandeling was ik bij de school. Hier werden de benodigde gegevens snel gevonden en na weer een stukje wandelen kon ik ook deze cache goed vinden. Het werd nu snel donkerder, dus ik besloot om weer terug te gaan naar huis en een andere keer verder te gaan. Dit was een erg leuke serie.



School
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten