maandag 4 mei 2015

4 mei 2015: Goudjacht in de Betuwe

Gisteren waren twee nieuwe caches van Blauwkous online gekomen. Ik had er gelijk al een opgelost en gelogd en vandaag was het tijd voor de tweede. Deze lag op een bekende plek en na een korte zoektocht had ik deze te pakken. Na het loggen kwam Paul er net aangereden. De cache was geript en hij kwam een nieuwe plaatsen. Na het loggen en een kort praatje ging ik weer verder met mijn boodschapjes. 
Daar van thuisgekomen zat ik net rustig aan de koffie toen de mail begon te rammelen. Een echte trail in de Betuwe. Dus snel de schoenen maar weer aan en de cachemobiel aangeslingerd. Ik reed eerst naar nr. 10 van de trail die de dichtstbijzijnde was. Hier aangekomen wees de GPS me richting de spoorlijn. Dat kan niet de bedoeling zijn. Het is weliswaar geen drukke lijn, maar ook niet afgezet met een hekwerk. Om bij het nulpunt te komen moest ik erg dicht langs het spoor lopen. Absoluut een onveilige situatie. Ik ging er van uit dat mijn GPS niet wilde meewerken. Toen ik later op de dag een appje kreeg van Team Gewei waarin hij in dezelfde situatie kwam besloot ik om een Needs Archived te plaatsen. Zeker nadat ik ook een foto van Team Gewei zag van een passerende trein besloot ik dat dit net kon.
Na dit teleurstellende begin maar snel verder naar de volgende. Dit was nr. 8 Treurwilg. Deze werd snel gevonden. Hier bleek Jayleighs ook al gearriveerd te zijn en voor mij reste de STF. Hierop besloot ik mijn heil elders te zoeken en reed ik naar nr. 1. Hier aangekomen heb ik lang gezocht, maar na een kwartier niets gevonden te hebben ging ik verder naar nr. 2. Het was een korte wandeling vanaf de parkeerplaats en al snel had ik hier de cache te pakken. Hier was nog niemand langs geweest du kon ik als eerste de FTF loggen. Vervolgens weer een stukje rijden naar nr. 3 bij een Betuwse appelboomgaard. Ook hier kon ik na even zoeken de cache vinden en weer een FTF bijschrijven. Nr. 4 was een mysterie, dus die sloeg ik voor dit moment even over. Ik reed naar nr. 5. Ook deze werd vrij vlot gevonden en hier kreeg ik ineens een ingeving over waar nr. 1 mogelijk verstopt kon zijn. Ik reed terug naar deze locatie, maar de ingeving bleek fout. Gelukkig viel mijn oog op iets anders dat verband hield met de cache en alsnog kon ik hier de STF loggen. 
Nu maar weer verder, na nr. 5 komt nr. 6 en toen ik hier aan kwam rijden was Daphne van Jayleighs al aan het zoeken. Ik parkeerde de auto hier netjes en ging ook zoeken. Deze was geniepig verstopt, maar na een paar minuten goed zoeken konden we deze uiteindelijk vinden en kon ik hem als tweede loggen. Het was nu 13.00 uur en omdat ik nog meer dingen te doen had liet ik de rest van de trail voor een latere datum. Dikkertje Dap bedankt voor deze caches.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten