maandag 25 augustus 2014

22 augustus 2014: Weer goudjacht op de Powertrail



Op 22 augustus werd de wielerklassieker Arnhem-Veenendaal Classic verreden. Vroeger heette deze Veenendaal-Veenendaal en daarna Dutch Food Valley Classic. Ook in deze editie deden weer grote en minder grote namen mee. De route ging vanaf Arnhem via een paar passages over de Posbank naar Veenendaal waar in de omgeving een aantal hellingen van de Utrechtse Heuvelrug moesten worden beklommen. De finish lag zoals gewoonlijk op
Peloton
de Kerkewijk in Veenendaal. Ik wilde graag dit spektakel bekijken en koos een mooi plekje bij de rotonde op de kruising van de Rondweg-Oost en de Wageningselaan. Hier zouden de renners een aantal keren langs komen. Terwijl net voor 19.00 de renners langskwamen kwam mijn mobiel tot leven. De mailbox stroomde vol met notifications van nieuwe caches op de Powertrail. Wat een geluk, ik stond al aan de goede kant van Veenendaal. Jayleighs-junior had een deel verlegd waardoor er ruimte was ontstaan voor wat extra nummers. Deze waren nu dus online gekomen. 

Als een speer sprong ik op mijn fiets om met een snelheid waar Marcel Kittel jaloers op zou zijn naar de dichtstbijzijnde te fietsen. Helaas gooide de ronde roet in het eten, want de kortste route kon ik niet nemen omdat deze over het parcours ging en nu net een passage van de renners volgde. Ik moest dus een stukje omrijden. hierdoor kwam ik eerst langs 80a en moest ik vervolgens naar 82a om dan weer terug te gaan naar 78a. Deze eerste drie gingen goed en leverden een FTF op. 
Terwijl ik 76a opzoek in de c:geo en kijk waar deze lig zie ik op die plek al een auto parkeren. Waarschijnlijk blijft het dus bij 3 * FTF. Ik spring weer op de fiets en rijdt naar 76a. Terwijl ik daar aankom wordt ik al lachend verwelkomt door team Brandewijn. De nieuwe caches liggen tenslotte in hun achtertuin. Zij hebben op alle andere nieuwe de FTF. Na een korte begroeting en een praatje rijden ze verder naar 78a en ik log 76a. Even verder bij 74a gaven bandensporen in de berm duidelijk aan waar de cache ongeveer moest liggen en na een paar halsbrekende toeren had ik deze ook te pakken. De route gaat nu weer richting Veenendaal en ook 72a en 70a worden als tweede gelogd. Terwijl ik bij 70a kijk waar 68a moet liggen zie ik ongeveer op die plek ook al een auto staan. Terwijl ik daarheen fiets rijd de auto langs me en achteromkijkend zie ik hem stoppen op de plek waar ik vandaan kom. Voor 68a zal het dus een TTF worden.
Terwijl ik bij 68a aankom zie ik dat ook Team Brandewijn er weer aankomt. Ze hebben de hele powertrail gehad en we praten even wat bij. Blijkt dat Zoukteam ook gearriveerd is uit Amersfoort en dat inmiddels vriend Roelof ook is begonnen voor zijn blikronde. We nemen afscheid en ik log 68a als derde. Nu meer weer terug naar huis. IK fiets dezelfde route terug om te kijken of ik Roelof nog aan kan moedigen. 
Yves Lampaert op goudjacht 
Terwijl ik langs de Cuneraweg fiets komt de ronde opnieuw voorbij, nu op weg naar de finish. Ik kijk even naar het gebeuren en zie dat Yves Lampaert van Topsport Vlaanderen een kleine voorsprong heeft op de rest. Deze weet hij te behouden waarmee hij de klassieker op zijn naam schrijft. Ik fiets verder en kom bij 74a Roelof tegen. Na even bijgekletst te hebben gaat hij verder met de trail en ik fiets naar huis. Jayleighs-junior bedankt voor deze uitbreiding langs een mooi stukje op de grens tussen Rhenen en Veenendaal.
Peloton op de Cuneraweg


Waardering Powertrail Veenendaal 68a t/m 82a:
Moeilijkheidsgraad cache: 6
Cachelocatie: 8
Originaliteit: 7



Geen opmerkingen:

Een reactie posten