woensdag 3 september 2014

2 september 2014: Veense historie

Terwijl ik op het punt sta om op de fiets te stappen om naar de eerste voetbaltraining van mijn dochter te gaan gaat ineens de bekende pling. Een nieuwe cache in Veenendaal online. Een mysterie over oude Veense straatnamen. Op zich moet ik daar als Veenendaler wel uit kunnen komen zodra ik terug ben. Tijdens de training kon ik op de hoogte blijven van de vorderingen van Daphne van team Jayleighs die er met de FTF vandoor ging. De plens koud water van de ALS Ice bucket challenge had haar brein verhelderd. Een aantal vragen kon ik al vrij snel beantwoorden. De rest komt na de training wel als ik weer thuis ben. Dus eenmaal thuis snel de laptop aangezet en naar de site van het gemeentearchief van Veenendaal gegaan. Hier kon ik ook een aantal vragen terugvinden. Inmiddels had ik de meeste vragen opgelost, maar kreeg bericht dat Gewei onderweg was. Van Ronald kreeg ik een tip en besloot op goed geluk op weg te gaan zonder de resterende vragen te beantwoorden. Na even zoeken zag ik ineens Daphne staan en even verder waren Team Gewei en Geomeintjes al aan het zoeken. Ik liep er ook heen en samen zochten we verder. Even later kwam ook vriend Roelof van KaRoteam er aan gerend. De cache lag een paar honderd meter van zijn huis. Na even samen zoeken kreeg Team Gewei het doosje te pakken en konden we in volgorde van aankomst loggen. Dit leverde me dus een TTF op en Roelof moest weer tevreden zijn met het blik. Nadat de cache weer goed was verstopt hebben we nog een klein mini eventje gehouden en even gezellig bijgekletst. Te&Ti bedankt voor deze leuke cache, weer wat bijgeleerd over het Veense verleden.

Waardering De Munkewegh, Kleyn Schutje (GC5BV4K):
Moeilijkheidsgraad cache: 6
Moeilijkheidsgraad puzzel: 7
Cachelocatie: 6
Originaliteit: 7

Geen opmerkingen:

Een reactie posten