dinsdag 7 oktober 2014

3 oktober 2014: Weesp, Muiden Naarden

Na een paar uurtjes werken was het tijd voor ontspanning. Omdat de zon goed zijn best deed voor begin oktober was de keuze snel gemaakt en ging ik uit mijn werk een paar geocaches zoeken in gemeentes die nog blanco waren. De auto werd gestart en op naar Weesp voor de eerste. Dit was Rotim II aan de Vecht vlak bij Weesp. De auto op een veilig plekje geparkeerd en even een klein stukje lopen. Daarna zoeken langs de waterkant en al snel had ik de geocache in handen. Na het loggen weer snel terugplaatsen voordat er weer een wandelaar of fietser over de dijk kwam op deze mooie plek. 
Weesp

Nu verder naar Muiden voor de volgende cache. Deze lag bij de Keetpoortbrug. Ik parkeerde mijn auto op de carpoolplaats en na een korte wandeling door Muiden stond ik op de goede plek. Het was op deze mooie vrijdagmiddag erg druk in het stadje met toeristen. Gelukkig was het op de cachelocatie erg rustig. Verrassend zo vlak bij het centrum. De cache werd snel gespot en gelogd. Nu kon ik weer terug naar de parkeerplaats. Hier wilde ik nog even de lokale carpoolcache pakken, maar een geparkeerde auto en een vrouw bij de bushalte die strak naar me bleef kijken deden me besluiten om toch maar in de auto te stappen naar Naarden voor de laatste caches van vandaag. De eerste was Kunst in Naarden - Oorlogsmonument. 
Oorlogsmonument Naarden
Deze was even flink zoeken op het nulpunt, maar dankzij een paar logjes kreeg ik een idee dat bleek te kloppen. Nu nog de nano te voorschijn toveren. Mijn pen bleek niet te passen, dus dan maar een natuurlijk hulpmiddel gepakt en na even peuteren had ik de nano in handen. 
Na deze ging ik beginnen met de multi Steentjes kijken in de vesting, maar ik wist al dat de tijd krap zou worden omdat ik om vier uur weer in Veenendaal moest zijn. De wandeling begin ik dus zo dicht mogelijk bij de plek waar ik stond, op waypoint 3. Vervolgens liep ik de multi verder en kon ik alle steentjes goed vinden. Wel was het af en toe druk met toeristen en bewoners. Onderweg pikte ik nog de nano op bij het Comeniusmausoleum. Uiteindelijk kwam ik tot waypoint 10, dus ik moet nog een keer terugkomen voor de rest. Dit is echter absoluut geen straf. Iedereen weer bedankt voor alle geplaatste caches.
Vesting

Waardering Rotim II (GC5CDEN):
Moeilijkheidsgraad cache: 6
Cachelocatie: 7
Gevelstenen in de vesting
Originaliteit: 6

Waardering Keetpoortbrug (GC4ETNT):
Moeilijkheidsgraad cache: 6
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 6

Waardering Kunst in Naarden - Oorlogsmonument (GC50XK9):
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 6

Waardering Kunst in Naarden - Comeniusmausoleum (GC3PQ56):
Moeilijkheidsgraad cache: 6
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 6




Geen opmerkingen:

Een reactie posten