zondag 7 juli 2013

6 juli 2013: Slagsteegtrail Bennekom

                                      Image and video hosting by TinyPic
Nadat ik terugkwam van een mooie rondwandeling over de Grebbeberg zag ik dat er een nieuwe trail online was gekomen in de buurt. Deze lag langs de Slagsteeg in het Binnenveld, een weidegebied ingeklemd tussen Veenendaal, Ede, Wageningen en Rhenen. Voor een groot deel is dit stiltegebied en afgesloten voor de auto. Omdat ik wel nieuwsgierig was, de zon uitbundig scheen en ik toch nog energie over had besloot ik om na het eten een poging te gaan wagen of er nog eremetaal te behalen viel. Snel de coördinaten geladen en op de fiets gestapt. Toen ik vertrok was nr. 3 van de trail al weggepikt door een boer, dus die had ik niet meegenomen. Na een klein kwartiertje fietsen kwam ik aan bij nr. 1. Door de hint was snel duidelijk waar de cache moest liggen, maar zo'n ding heeft natuurlijk twee kanten. In eerste instantie stond ik aan de verkeerde kant, maar inzoomen op Google Maps gaf de juiste locatie. Via een brug kwam ik aan de goede kant en de tupperwaredoos was snel gevonden en gelogd. Helaas geen eremetaal, maar als vierde loggen is ook leuk. Uit de logjes begreep ik dat een van mijn voorgangers de trail niet helemaal had afgemaakt, dus verderop had ik nog wat hoop. Ik fietste verder naar nr.2 die zich ook makkelijk liet vinden. Met deze geocaches krijgt de term "bermtoerisme" weer nieuwe inhoud. Nr. 3 overgeslagen en door naar nr.4. Inmiddels had ik er een probleem bijgekregen, mijn fietsband stond ineens plat. Waarschijnlijk door een scherp steentje van het onverharde deel van de Slagsteeg. Ondanks de extra handicap ging ik toch verder, ik was tenslotte op de helft en moest toch langs de rest van de trail om thuis te komen. Ook nr. 4 had weinig verrassingen en nu kon de tocht vervolgd worden naar nr. 5. Fietsen ging moeizaam, maar was nog wel te doen. Inmiddels zat ik in de flow en ook deze gaf zijn geheimen snel prijs. Hier was een van mijn voorgangers opgehouden en bij deze kon ik het erepodium als derde beklimmen. Nu snel door naar de 6e uit de reeks. Dankzij de hint was snel duidelijk waar deze moest zijn en ook hier behaalde ik brons. Nu de laatste tradi uit de reeks en dan op naar de bonus. Bij nr. 7 was de hint niet direct duidelijk. Een wit gemarkeerde boom geeft mij eerder ideeën van een dot witte verf, maar deze markering leek meer op een mosplek. Bovendien stonden er nog een paar bomen met een soortgelijke plek/markering. Dat was dus even alle stammen checken en al snel was de locatie duidelijk. Na alle getallen op een rijtje te hebben gezet kon ik door naar de bonus, waarbij ik een getal moest gokken. De cache kon nooit ver van de weg liggen, dus goed de omgeving scannen is de methode. Toen ik net verder wilde gaan kwamen er een aantal collega cachers aan, de teams Mvkammen en Woning10. We hebben even gezellig ervaringen uitgewisseld en nadat ook zij de cache gevonden en gelogd hadden zijn we met z'n drieën naar de bonuscache gegaan. Bij de plek aangekomen kon Mvkammen als derde loggen, waarna ook Woning10 en ondergetekende onze namen in het boekje bijschreven. Na afscheid genomen te hebben begon de avontuurlijk rammelende terugtocht naar Veenendaal. De trail is leuk om een keer te doen, maar ik had niet de ervaring om op een mooie plek te zijn geweest. Misschien dat de locatie me daarvoor te bekend is. Waarom de trail nu speciaal langs de Slagsteeg ligt en niet bijvoorbeeld langs een van de andere wegen is mij niet helemaal duidelijk, maar daar zal team Geomeintjes ongetwijfeld zijn redenen voor hebben. Het was in elk geval wel een leuk fietstochtje vanuit Veenendaal en ik vond het leuk om medecachers te ontmoeten. 

Waardering Slagsteegtrail 1 t/m 7 + bonus:
Moeilijkheidsgraad: 6
Cachelocatie: 6
Originaliteit: 6

Geen opmerkingen:

Een reactie posten