vrijdag 5 juli 2013

5 juli 2013: Rondje Drafbaan

De zon schijnt, dus uit het werk een lekker rondje gelopen in Hilversum met als beloning een mooie ammobox. Ik parkeerde de auto langs de spoorlijn en de wandeltocht begon. Liep de route eerst nog langs een drukke weg, gaandeweg boog het pad af het natuurgebied in. De wandeling was erg mooi door het bos en over de heide. De vragen bij de waypoints waren goed op te lossen. Het eerste gedeelte van de wandeling kwam ik geen andere wandelaars tegen, dus kon ik lekker rustig me voorbereiden op het weekend en de werkstress achter me laten. Na een paar kilometers liep het pad langs de spoorlijn waar ik bijna dagelijks gebruik van maak als forens, maar vandaag dus niet. Op dit pad langs de spoorlijn werd ik regelmatig ingehaald door mountainbikers. Na het laatste waypoint kon ik het eindcoördinaat uitrekenen. Op de berekende locatie aangekomen begon het zoeken. Ik keek onder alle omgevallen bomen, maar nergens een plek te bekennen waar een ammobox verstopt kan zijn. Wel waren de mieren weer erg actief in de zon. Na een kwartier zoeken ging ik eens kijken of ik alle getallen goed had en toen kwam al snel de aap uit de mouw.  Ik had een klassieke fout gemaakt door bij een vraag naar het aantal stammen van een boom als cijfer voor het coördinaat het aantal stammen te nemen in plaats van het getal dat bij de vraag stond. Snel werd de berekening gecorrigeerd en even later had ik de ammobox in handen. Na het loggen de box weer netjes ondergestopt en teruggelopen naar de parkeerplaats. Het weekend kon beginnen. Dit rondje drafbaan is erg leuk om te lopen, ook qua tijd is het goed te doen. Helaas jammer dat er zoveel is verdwenen van de historie en alles is vervangen door anonieme kantoorgebouwen, maar gelukkig is de natuur vlakbij.

Waardering Rondje Drafbaan (GC3AY7H):
Moeilijkheidsgraad: 7
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 7
Route: 8

Geen opmerkingen:

Een reactie posten