maandag 20 juni 2016

17 juni 2016: Westervoort

Een tijdje terug had ik een TB uit een cache gehaald die naar Westervoort moest. Dus contact gelegd met de eigenaar en de afspraak gemaakt om deze als ik in de buurt was in een bepaalde cache te droppen. Helaas bleek deze cache geript en werd door de CO gearchiveerd. Dus een nieuwe afspraak gemaakt voor een andere cache en een mooie dag afgewacht dat ik in de buurt was. Dat werd dus 17 juni. De TB eigenaar gemaild dat het deze dag ging gebeuren en op naar Westervoort. Eerst ging ik de multi Werenfridus kerken doen. Bij de katholieke kerk werden de benodigde cijfers snel gevonden en kon het coordinaat voor het tweede waypoint worden uitgerekend. Daar aangekomen vond ik de bedoelde steen en na even stappen tellen en goed om me heen kijken had ik de cache in handen. Nu als tussendoortje Top100 Knock on Wood van het Dauwcache event 2015. Ook deze was snel gevonden en nu kon ik op weg naar de cache waar ik de TB Drukletter moest droppen, de Lentzenburg. Nadat dit gedaan was ging ik de drie caches bij Fort Geldersoord doen. Dit fort is aangelegd in de 18e eeuw om de splitsing van de Rijn en IJssel te verdedigen. Bovendien lag hier de grens tussen het hertogdom Kleef en Gelderland, dus een erg strategisch punt. Bij de ingang werd de radi snel gevonden en kon ik beginnen met de multi. Hiervoor moesten verschillende waypoints bezocht worden en informatie van de borden worden gehaald. Dat lukte prima en tussendoor werd ook nog een DCE Top100 cache gevonden (Soldaat op de foto) en de mysterycache van Fort Geldersoord opgelost. De multi werd uiteindelijk ook gevonden en weer terug bij de auto besloot ik om nog een aantal caches van de mysteryserie Biercaches te doen. Met Roelof van KaRoteam had ik er al een aantal gevonden na afloop van het Snertevent (blog Snertevent). Nu mooi tijd om er weer een paar bij te scoren. Ook werd vlakbij de parkeerplaats de derde cache van de DCE Top100 gelogd (Papa was a Rolling Stone). Van de biertrail deed ik achtereenvolgens nrs. 10 t/m 7 waarbij ik de bonusgetallen noteerde. Sommige waren even zoeken. Ook omdat nu de brandnetels een stuk hoger stonden dan in januari. Uiteindelijk is het gelukt om deze vier caches te vinden. Nu nog twee van de serie en de bonus. Ik kreeg nog een leuk mailtje van de TB owner waarin hij me bedankte voor de moeite. Altijd leuk zo'n reactie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten