maandag 20 juni 2016

11 juni 2016: Luchtmachtdagen Leeuwarden

Operatie Luchtsteun's Profile Photo
Na een jaar afwezigheid waren dit jaar de Luchtmachtdagen op de vliegbasis Leeuwarden.  Opnieuw dus weer een ritje naar Friesland. Toen ik bij Leeuwarden aankwam richting de parkeerplaats op de A31 ontstond al een aardige file. Nadat ik na een half uurtje de auto had geparkeerd was het aansluiten in de rij voor de tassencontrole. Deze liep ronduit chaotisch en het duurde bijna een uur voordat ik in de bus kon stappen naar de basis. Daar aangekomen ging ik eerst de static fotograferen, maar de tijd tot aan de Air Power Demo was beperkt en ik wilde daar natuurlijk graag de F-35 goed bekijken en op de foto zetten. Dus een snelle blik op het programma van de vliegshow liet zien dat ik het beste eind van de middag als de Frecce Tricolori vlogen naar huis kon gaan en dan de rest van de static fotograferen. Keurig op tijd had ik een mooi plekje gevonden langs het hek met goed uitzicht op de startbaan. Al snel kozen de F-35's en F-16's en een C-130 het luchtruim en werd begonnen met de Air Power demo. Af en toe leverde dit mooie plaatjes op.
Na de Air Power demo vond een commandooverdracht plaats en een luchtdefile waarna de vliegshow weer verder ging. De hoogtepunten waren voor mij de Red Arrows, de Spaanse Typhoon en de Spitfire van de Battle of Britain Memorial Flight. Na de landing van deze Spitfire liep ik de static verder af op weg naar de bus die me weer terugbracht bij de auto die op de A31 geparkeerd stond. Ik wist dat langs de A31 nog een geocache lag, het verzetsmonument in Menaam. Deze lag bij een monument op de plek waar in de Tweede Wereldoorlog een aantal verzetsstrijders zijn doodgeschoten. Dus na een paar 100 m zette ik mijn auto weer langs de kant om deze cache te loggen. Dit was voor het eerst dat ik op de snelweg parkeerde om een cache te loggen. Ook wel een keer apart. Hierbij een aantal van de mooiste foto's van de Luchtmachtdagen. Helaas ws het weer donker door de vele bewolking, dus de foto's vielen wat tegen.












Geen opmerkingen:

Een reactie posten