maandag 20 juni 2016

13 juni 2016: Amersfoort

Ik had een afspraak in Amersfoort vlak bij het station en dan kijk je automatisch of er nog iets te cachen is. Ik was hier al eerder geweest voor een mooie stadsmulti (Stadscache Amersfoort). Nu zag ik twee caches vlakbij de Koppelpoort. De eerste was een tradi van de Eemlijn serie die bij de eerdere poging geript was. Ook was er nu een multi bijgekomen over de herdenkingsstenen in de Schimmelpenninckstraat. Dus deze twee werden het voor vandaag. De Eemlijn werd snel gevonden. Wel koste het wat moeite om hem uit zijn schuilplaats te halen, maar een sleutel bood uitkomst. Daarna was het een kleine wandeling door de Schimmelpenninckstraat waar de herdenkingsstenen gezocht moesten worden voor mensen uit deze straat die in de Tweede Wereldoorlog zijn omgekomen. Een deel van het trottoir lag echter open, dus ik vreesde dat ik wel wat zou missen. Aan het einde van de wandeling bleek dit mee te vallen. Ik had zelfs niet de gevraagde 8 leeftijden verzameld, maar ik had er 9. Eentje bleek er niet te kloppen. Goed lezen is natuurlijk ook een kunst. Met de gevraagde 8 leeftijden kon ik het eindcoordinaat berekenen. Dat lag wel wat uit de route, maar na een korte wandeling vond ik hier al snel de cache. Erg indrukwekkend dat er op zo'n klein stukje Amersfoort zoveel slachtoffers zijn gevallen in de Tweede WereldoorlogNu weer snel terug naar het station om mijn trein terug naar Veenendaal te halen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten