donderdag 17 december 2015

12 december 2015: Amersfoort en Utrecht

Mijn dochter ging kijken bij de open dag van een vervolgopleiding op de Uithof. Dus een mooie gelegenheid om een aantal caches mee te pakken. 's Ochtends eerst na de boodschappen twee nieuwe oppikkers op het bedrijventerrein in Veenendaal gedaan, de Roek en de Egel en een nieuwe mystery Zware Jongen. Daarna met mijn dochter en een vriendin op weg naar Utrechten daar de dames afgezet bij de Uithof. Daarna ging ik eerst naar Amersfoort om de multi "Heb getwijfeld over..." te doen bij het Belgenmonument. Hier was ik al eerder geweest voor een tradi (zie : De Tweede Wereldoorlog in Amersfoort) en nu dus de multi. Dit Belgenmonument herinnert aan de opvang van Belgische vluchtelingen in Amersfoort. Het grappige is dat de vader van mijn schoonmoeder ooit van een Belgische vluchteling in 1915 als bedankje een speelgoedtrein heeft gekregen die nu nog steeds in haar bezit is. Op dit moment is het treintje te zien in de tentoonstelling "Op de vlucht" in Huis Doorn. De eerste waypoints bij het monument waren makkelijk te vinden en daarna de wandeling langs de groene route. Een mooi rustig stukje zo vlak bij de stad Amersfoort. Nadat ik alle waypoints had gevonden was het nog een kort stukje naar de cache en deze werd ook snel gevonden. Bedankt voor deze leuke route.
Daarna weer terug naar Utrecht omdat mijn dochter bijna klaar was. Ik had daar nog net tijd om een TB hotel op de Uithof te loggen en toen weer terug naar Veenendaal. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten