dinsdag 15 december 2015

11 december 2015: Caches over de Tweede Wereldoorlog

Na twee weken weinig tijd gehad te hebben kon ik vanmiddag weer eens lekker op pad om een aantal caches te loggen. Deze keer wilde ik een paar opgeloste mysteries in de buurt van Deventer doen. Deze hadden vooral de Tweede Wereldoorlog als thema. De eerste was "Bombardement op Duistervoorde" in Twello. De puzzel leverde geen problemen op en nu kwam ik na een autoritje aan in de straat. Nadat ik mijn auto had geparkeerd was het al snel duidelijk waar de cache was en kon ik deze snel loggen. Nu weer verder voor een tradi in Deventer. Zo kon ik ook deze gemeente van mijn to do lijstje afstrepen. DC Geopoly 1 lag vlak bij de afrit van de A1 en kon dus mooi even worden meegepakt. Daarna verder voor de serie mysteries over de Duitse V wapens uit de Tweede Wereldoorlog. Deze mysteries waren ook met enig zoekwerk op internet gevonden en nu was het dus tijd voor het veldwerk. Van de V1 en de V2 had ik wel gehoord maar de V3 en Amerika Rakete waren nieuw voor mij. Ik begon bij de V1. Nadat ik de peiling had uitgevoerd werd de petling op het aangegeven nulpunt gevonden en gelogd. Ook las ik nog even de informatie op het bord. Nu verder naar de V2, maar deze gaf problemen. Op de een of andere manier had ik hier per ongeluk de coordinaten van de V1 opgeslagen en deze leek dus wel heel erg dicht bij de plek te liggen waar ik op dat moment stond. Foutje dus en maar overslaan en thuis nog eens de goede coordinaten opzoeken. Dan maar verder met de V3. Na weer een korte autorit werd deze ook vrij snel gevonden en ik bekeek hier nog even de restanten van de afvuurinstallatie van V1 raketten die hier lagen. Daarna door naar de Amerika Rakete. Ook deze cache leverde geen problemen op en ook hier waren overblijfselen te zien van de Tweede Wereldoorlog. Kangoo-Team bedankt voor de informatie en het laten zien van deze interessante plekken.
Bluswaterput


Detail richtplatform V1

Geen opmerkingen:

Een reactie posten