zondag 1 maart 2015

1 maart 2015: Ronde Zuid Veenendaal

Banner
Toen deze afgelopen vrijdag uitkwam op een kleine 600m van mijn huisadres dacht ik een mooie bestemming te hebben voor de komende zomermaanden met deze route te fietsen. Het is een flink rondje van 43 km en 4,5 uur volgens de CO, dus dat kost wel wat vrije tijd, maar dat is de omgeving wel waard. Veel natuurgebieden ten zuiden van Veenendaal ken ik goed, dus dat beloofde een mooie tocht te worden. Toen ik gisteravond nog eens goed keek naar de listing kreeg ik het gevoel dat deze via Google Earth en logisch nadenken ook een heel eind te doen moest zijn. 
Na een klein uurtje puzzelen en proberen was ik al bij waypoint 13, dus ik besloot nog even verder te gaan. De volgende waypoints waren iets lastiger, maar uiteindelijk kwam ik toch weer op het juiste spoor, mede doordat ik ongeveer een vermoeden had hoe de route zou lopen. Bovendien zijn een aantal waypoints ook los te berekenen. Na nog een uurtje verder puzzelen en logisch redeneren had ik het eind coördinaat berekend. Dit lag ook niet ver van huis af, dus vandaag tijdens de zondagmiddag wandeling gelijk even de locatie bezocht en de cache kunnen loggen. 
Dit fietsrondje is mooi in elkaar gezet en laat veel zien van de mooie omgeving van Veenendaal. 's Zomers ben ik hier ook regelmatig op verschillende delen van het traject te vinden om te genieten van de prachtige natuur. Kruidmoes bedankt voor het werk dat je hierin hebt gestoken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten