zondag 6 april 2014

5 april 2014: Goudjacht Powertrail Veenendaal

Inmiddels vormen we met een groep Veense geocachers een redelijk hechte gemeenschap. We helpen elkaar met moeilijke puzzels of hints als iemand in het veld vaststaat of de weg kwijt is. Geen wonder dus dat de komst van een powertrail rond Veenendaal al enige tijd bekend was. De vraag was alleen, wanneer deze online zou komen. Uiteindelijk het bericht dat dit zaterdag 6 april zou zijn.'s Ochtends dus wachten op de verlossende pling als de mailbox zou ontploffen. Sommigen werd het wachten bijna te veel en die waren op van de zenuwen. Uiteindelijk begon de mailbox te roken en kon de goudjacht beginnen. Omdat er precies ter hoogte van mijn huis een gat zit in de powertrail moest ik iets verder fietsen en toen kon het feest los gaan. Ik wist dat de richting van Petenbos de concurrentie van team Brandewijn groot zou zijn, dus ik koos er voor om de kant van de Buurtlaan-Oost en Dragonder te beginnen. Daar zou ik een kleine voorsprong hebben op de goudjager uit Ede, Team Gewei. Ik begon dus met nummer #21, #23 en #25 langs de Buurtlaan-Oost. Een beetje onlogisch heen en weer fietsen omdat de caches niet tegelijkertijd online kwamen, maar met een klein tijdsverschil. Toen ik naar #21 fietste kwam ik dus ongemerkt langs #23 en #25 die toen nog niet online waren. Vervolgens door naar #17 en daarbij weer ongemerkt een cache voorbijgefietst die later online kwam. Tot nu toe had ik alles op een rij FTF gescoord. Na #17 ging ik weer terug naar #19 die nu wel online was. Hier waren team Brouwertjes en Ed&Pluis al aan het zoeken. Die waren toevallig op visite in Veenendaal en zaten zo ook eerste rang. Omdat we deze niet snel konden vinden hier weer verder gereden. Van hun begreep ik dat ze alle oneven nummers vanaf 1 al hadden gehad, dus voorlopig zat er niet meer in dan brons. Na brons bij #15 ging ik door naar #13. Deze kon ik eerst niet vinden, wel een stukje PVC waar de petling in zou moeten zitten. Dus gelijk maar even een not found gelogd en snel door naar #11. Daar kreeg ik bericht van Ronald dat ze onderweg waren naar #13 om deze te controleren. Na #11 gelogd te hebben ging ik ook terug naar #13 en die bleek dus bij een andere boom te zitten. Ook Brouwertjes had hier een not found, dus kon ik hem alsnog net voor hem wegkapen en een FTF noteren. Inmiddels arriveerde ook Team Gewei uit Ede voor het blik. Nu ging ik snel verder naar achtereenvolgens #9 en #7 die al door Brouwertjes en Ed & Pluis waren gelogd. Van Ronald kreeg ik de tip dat #2 en verder aan de andere kant van de Rondweg-West nog niet gelogd waren. Dus ik liet achtereenvolgens #5, #3, #1 en #0 liggen voor Gewei en verplaatste me naar industrieterrein de Faktorij. Hier vond ik nummer #2 snel en ook de andere even nummers gingen in een rap tempo t/m #12 allemaal FTF. Bij #14 kwam de klad er in, deze zag ik niet snel en ik ging door naar #16. Terwijl ik deze zocht kwam ook KaRoteam voorbijgefietst. Hij had in Veenendaal-West op goud gejaagd en ging nu hier verder. Even gezellig gekletst en samen nog naar #14 gezocht. Ik moest 's middags echter nog wat andere dingen doen en ben dus naar huis gegaan. De eindscore van deze goudjacht was dus uiteindelijk 11 FTF en 4 TTF en een ontzettend leuke ochtend. Wel heb ik denk ik een minder aantrekkelijk stuk van de trail gehad over het industrieterrein, maar het mooiere deel komt ongetwijfeld nog. Het was er in elk geval lekker rustig zo in het weekend. Ronald en Daphne bedankt voor deze powertrail, de komende tijd weer genoeg te doen in Veenendaal. Jullie vooral succes met het onderhoud van de trail.

Waardering Powertrail Veenendaal #25 t/m #12 :
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Moeilijkheidsgraad route: 7
Cachelocatie: 6
Originaliteit: 7

Geen opmerkingen:

Een reactie posten