woensdag 23 april 2014

23 april 2014: Rondweg-West



Langs de Rondweg-West in Veenendaal was een paar weken terug een aanvulling gekomen op de eerste drie caches. Nu waren #5 t/m # 10 ook aangelegd. Op #1 en #2 had ik de FTF gehaald (zie http://www.bert4169.blogspot.nl/2014/03/4-maart-2014-dubbel-goud.html) en #3 had ik ook al gedaan in maart kort nadat deze was uitgekomen. Op 10 april had ik al een aantal nieuwe uit Rondweg-West trail gedaan (zie http://www.bert4169.blogspot.nl/2014/04/10-april-2014-langs-de-rondweg-west.html) en nu waren de laatste aan de beurt. Ik begon bij #4. Deze was listig verstopt en het koste wel wat moeite, maar uiteindelijk had ik hem toch in handen. De code voor de bonus genoteerd en op naar #5. De puzzel was thuis opgelost en dus was deze vlot gelogd. Ik had nu alle drie de codes voor de bonuscache #10, dus het coördinaat uitgerekend en weer op de fiets gestapt om de Rondweg-West verder af te fietsen. De bonus was ook goed te vinden en ik besloot om hierna nog de dichtsbijzijnde drie caches van de Powertrail te doen, achtereenvolgens #50, #48 en #46. Deze lagen in een mooi deel van Veenendaal tegen Prattenburg aan. 
Boerderij bij #48
In dit deel van Veenendaal kom ik niet zo veel, dus dat ontdekken we dan ook gelijk. #50 werd snel gevonden, maar #48 was listig verstopt. Ik had geluk dat ik ineens een rood dopje zag, maar het kostte wel wat moeite. Nu verder fietsen naar de laatste voor vanavond #46. Deze lag vlak bij de scouting, waar team Burgertjes ooit ook een geocache had (zie http://www.bert4169.blogspot.nl/2013/05/8-mei-2013-de-zwervers-75-jaar.html). Deze is inmiddels het archief in, en nu ligt er dus een cache van de Powertrail. Terwijl bij de scouts het kampvuur werd ontstoken kon ik rustig op zoek en na even heen en weer zoeken had ik ook deze cache in handen. Nu weer op de fiets naar huis. Leuk om ook een keer een wat onbekender stuk van Veenendaal te ontdekken.

Waardering Rondweg-West #4 (GC51YG7) :
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Cachelocatie: 5
Originaliteit: 6

Waardering Rondweg-West #5 (GC51YHJ) :
Moeilijkheidsgraad cache: 6
Moeilijkheidsgraad puzzel: 6
Cachelocatie: 5
Originaliteit: 6

Waardering Rondweg-West #10 (GC51YKW) :
Moeilijkheidsgraad cache: 6
Moeilijkheidsgraad puzzel: 6
Cachelocatie: 6
Originaliteit: 6

Waardering Powertrail Veenendaal #50, #48, #46:
Moeilijkheidsgraad cache: 6
Route: 7
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 6

Geen opmerkingen:

Een reactie posten