zondag 29 september 2013

29 september 2013: Rondje door Veenendaal

Op deze zonnige zondag heb ik een mooie wandeling gemaakt door Veenendaal om mijn 3 geocaches te controleren. "Back to the Cold War" en "Stadspark De Groene Velden" lagen er mooi bij. Bij de Schaapskudde heb ik een nieuwe nano geplaatst na een melding dat het rolletje bijna vol was. Ik kon deze echter niet vinden, ondanks dat ik alle schaapjes onder de kin gekriebeld had. Dus maar even een mailtje gestuurd naar de laatste vinder waar deze hem teruggestopt hebben. Tijdens dit controlerondje heb ik gelijk twee andere caches gezocht die recent geplaatst waren. De eerste was "Langs de Grote Beer: De Kazemat". Deze ligt vlakbij het Stadspark. Dus ben ik even de weg overgestoken naar de zeer bekende kazemat. Als kind speelde ik hier veel bij deze kazemat toen de huizen nog niet gebouwd waren en dit een groot weiland was. Ook was de kazemat toen nog niet gerestaureerd, maar van grijs beton met veel mos. De laatste jaren is deze mooi opgeknapt zodat de Grebbelinie weer goed zichtbaar wordt in Veenendaal. Meer over de restauratie van deze kazemat is hier te vinden: http://www.grebbelinie.nl/newsitem/159. Leuk dat hier nu ook een cache is geplaatst. De aanwijzing bij het eerste waypoint werd snel gevonden en dank zij een tip van KaRoteam had ik al snel de cache gevonden. 
Tijdens het controlerondje lag ook De Rotonde net iets naast de route. Deze dus ook met een kleine omweg gedaan. De puzzel was thuis opgelost en het coördinaat lag inderdaad bij een rotonde. Dus daar lekker in de zon heengewandeld. Ook hier was het even zoeken naar de cache en opnieuw schoot KaRoteam te hulp en vond ik uiteindelijk een mooi en listig verstopte koker. Nu kon ik de wandeling voortzetten naar mijn laatste cache, de Schaapskudde waarvan je het verhaal hierboven kan lezen. Dit was een mooie besteding van deze zondagmiddag.

Waardering Langs de Grote Beer: De Kazemat (GC4NXQ8):
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Moeilijkheidsgraad route: 6
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 6

Waardering De Rotonde (GC4NXYY):
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Moelijkheidsgraad puzzel: 7
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 7

Geen opmerkingen:

Een reactie posten