woensdag 5 april 2017

11 maart 2017: Wekeromse Zand

Op deze mooie voorjaarsdag wilde ik nog even een rondje cachen. Rondom het Wekeromse zand lag nog een rondje caches waar ik vorig jaar januari (zie link) een paar van had gedaan en het leek me een mooie gelegenheid om dit rondje af te maken, gecombineerd met de multi's Wicherum (GC11CZR) en Banken en (Voor)uitzichten (GC45JNH) die deels over dezelfde route liepen. Van Wicherum had ik al een paar getallen bij de vorige ronde verzameld, Banken en (Voor)uitzichten was helemaal nieuw voor mij.
Dus de auto op de parkeerplaats gezet en het begon gelijk al goed, een familie met camper zat bijna bovenop de eerste cache van Rondje Wekerom. Die dus maar op de terugweg doen. Na een paar 100 meter stond ik bij nr. 2 van het Rondje Wekeromse Zand (GC4QRXF). Ook hier was het net druk, dus even wachten, maar daarna was de cache zo gevonden en gelogd. Verder naar nr. 6 van het Rondje, waarvoor het zand moest worden overgestoken. Onderweg gelijk natuurlijk een aantal waypoints van de multi's opgezcht en de getallen beantwoord. Vlakbij nr. 6 zat een stelletje op een bankje, dus zoeken ging niet echt. Bovendien kwam er net een luidruchtig gezin met een drone aanlopen, dus maar snel verder naar nr. 7 van het rondje (GC4QRXM), na even zoeken naar het goede pad had ik die ook vlot in handen. Nadat ik het laatste getal voor de multi Wicherum had gevonden rekende ik het eindcoordinaat uit en na weer een klein stukje lopen vond ik deze cache. De zoektocht naar het juiste pad was lastiger dan het vinden van de cache. Nu weer terug naar de parkeerplaats voor nr. 1 van het Rondje Wekeromse Zand. Inmiddels was de familie met de camper vertrokken, dus ook deze cache liet zich snel vinden. Voor nr. 6 van het rondje en de bonus kom ik nog een keer terug naar dit mooie natuurgebied.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten