vrijdag 30 december 2016

28 december 2016: Amsterdam

Grachtenpanden
Deze kerstvakantie zijn we er als gezin even een paar dagen tussenuit in Egmond aan Zee. Er wordt geinventariseerd wat de wensen zijn en winkelen bij de nieuwe Primark in Amsterdam komt als eerste uit de bus. We nemen vanuit Castricum de trein naar Amsterdam. Vanuit het heldere Egmond duiken we net voor Zaandam de dichte mist in. Aangekomen op Amsterdam CS is het nog een klein stukje lopen naar de Primark op het Damrak. Terwijl de dames de Primark verkennen ga ik een ronde geocachen. Ik wil de multi Hofjes in de Jordaan (GC20DV1) gaan doen en op weg naar het beginpunt log ik de tradi In Plain Sight (GC4HCGD). Deze wordt vlot gevonden, dus de eerste van vandaag is binnen. Daarna begin ik aan de multi. Een mooie route langs verrassend stille plekken in het drukke Amsterdam. De vragen op de verschillende waypoints waren goed te beantwoorden en na korte tijd had ik het eindcoordinaat uitgerekend. Daar aangekomen zag ik wat er met de hint bedoeld werd en vond ik alleen lege touwtjes en geen cache. Dus maar een mailtje gestuurd naar de CO. In elk geval wel een mooie route door Amsterdam. 
Populair bankje uit "The Fault in our Stars"
Inmiddels waren de dames klaar in de Primark, dus gingen we met z'n allen verder. Na een "lunch" bij de Mac gingen we op weg voor een stadswandeling. Mijn oudste dochter was fan van de film "The Faultin our Stars" en toen ik haar vertelde dat ik wist waar het bankje uit de film stond (dankzij de gelijknamige geocache GC609JE) wilde ze gelijk daarheen. Dus op die manier konden we dankzij geocachen deze bijzondere plek bezoeken. Ze vond het erg leuk om het wereldberoemde bankje te zien en er waren ook verschillende toeristen uit andere landen die het bankje bezochten. Op een rustig moment was ik in staat om de cache te pakken te krijgen, te loggen en weer terug te stoppen. Erg leuk om te zien. 
Westerkerk
Na deze plek gingen we met z'n allen nog de multi "Amsterdam City on Poles" (GC5Z8P2) doen. Een leuke stadswandeling aan de andere kant van het centrum. De foto's waren, ondanks de mist, goed te plaatsen en via leuke waypoints kwamen we al snel op de eindlocatie aan. Caches onderweg lieten we maar liggen, omdat we ook weer op tijd bij de trein wilden zijn. Uiteindelijk alle foto's kunnen plaatsen en het eindcoordinaat uitgerekend, waar de cache al vlug was gevonden. Weer zo'n leuke multicache in Amsterdam.
We moesten weer terug in Egmond aan Zee nog even een klein boodschapje doen, goede timing rond zonsondergang, dus weer een goede gelegenheid om wat mooie foto's te maken.


Nog meer grachtenpandjes


Magere Brug

Zonsondergang, de scheiding tussen mist en onbewolkt is duidelijk 
Vuurtoren Egmond aan Zee


Vuurtoren Egmond aan Zee

1 opmerking: