maandag 26 december 2016

23 december 2016: Veld & Beek Renkum



Toen het deze middag begon op te klaren had ik nog wel zin om er even op uit te gaan. De multi Veld & Beek (GC4641W) stond al wat langer op mijn lijstje. De zuidflank van de Veluwe in combinatie met de uiterwaarden van de Nederrijn is een mooi natuurgebied waar in elk jaargetijde wel wat te fotograferen is. Ook het Renkumse Beekdal is een erg mooie omgeving waar ik al eerder geweest was.
Kerk van Heelsum
Daarnaast had ik ook nog een paar waypoints van de multi Kerk(hoven) van Renkum (GC6PCWK) in Renkum en Heelsum open staan en nu kon ik dat mooi combineren. Dus met camera op stap en na een klein halfuurtje parkeerde ik mijn auto bij de mooie kerk van Heelsum waar ik de eerste getallen van vandaag kon noteren. Nog wel lastig, want een van de getallen werd bedekt door een kerstkrans, maar even er achter kijken en het was gevonden. 
Restanten van een oude steenfabriek
Nu eerst een stukje door het mooie dorp Renkum waarbij een aantal waypoints van de beide multi's goed waren te combineren. Vervolgens onder de Rijksweg door de uiterwaarden in. Hier was het wat lastiger het pad te volgen, voor mijn gevoel was het meer struinen door het modderige veld. Onderweg naar waypoint 5 merkte ik bijna aan het eind dat ik aan de verkeerde kant van het water liep, dus weer 100 meter terug glibberen en over het water aan de andere kant verder. De benodigde getallen waren niet moeilijk te vinden en het late middaglicht zorgde voor mooie plaatjes van de Nederrijn en de uiterwaarden. Ook de uitloper van de stuwwal van de Veluwe was in de route opgenomen en zorgde voor nog een paar hoogtemeters en een mooie route door het bos met uitzicht op de Nederrijn. Aan het einde van de mooie route werd  de cache ook nog snel gevonden op een toepasselijke locatie. Daarna was het nog een klein stukje naar de auto. Tenslotte bezocht ik ook nog een aantal kerk(hoven) in Renkum met de auto om de getallen voor deze multi te noteren. Inmiddels heb ik hier ook de meeste waypoints bezocht en begint ook van deze het eindcoordinaat in zicht te komen. Ook al zo'n mooie route door de dorpen in de gemeente Renkum waarbij veel interessante plekken worden bezocht.
Hierbij nog een paar foto's die ik op deze route gemaakt heb:
Nederrijn 
Oude Steenfabriek


Heelsumse Beek

De Heelsumse Beek mondt uit in de Nederrijn

Heelsumse Beek

Uitzicht op de Nederrijn

Uiterwaarden Nederrijn

Uiterwaarden Nederrijn

1 opmerking:

  1. Wat een mooie foto's Bert! Geweldig. Heb je ook een adres ongeveer, van dat beekje.

    BeantwoordenVerwijderen