zaterdag 21 mei 2016

19 mei 2016: Volkel, Airborne route en de 1.500e cache

Volgens de betrouwbare geruchten zou er vandaag een kwartet Italiaanse Eurofighters naar Volkel komen voor wat trainingsvluchten. Omdat ik toch nog geen plannen had ging ik op pad om deze mooie toestellen op de foto te zetten. Toen ik vertrok wist ik nog niet hoe laat ze zouden landen, dus op weg daar naar toe eerst een tweetal caches gedaan om de gemeentes Landerd en Grave op de kaart te zetten. Toen ik in Landerd was bij de mysterie Gaal was en checkte of er al een arrival time bekend was zag ik dat de arrival time inmiddels bekend was geworden. Ik had dus nog ruim voldoende tijd om naar Grave te rijden en vandaar was het niet zo ver naar de vliegbasis. De uitgezochte voortuincache liet zich makkelijk vinden en onder toeziend oog van de cachehond achter glas kon ik loggen. 
Daarna ging ik op pad naar Volkel waar ik rond 10.00 uur aankwam bij de vliegbasis. Ik had mijn camera net uitgepakt en geinstalleerd toen de bel begon te rinkelen om het verkeer op de basis tegen te houden als er een toestel land. Omdat aangegeven was dat de eerste Eurofighter pas rond 10.30 uur zou landen haastte ik me nog niet echt in de verwachting dat dit een F-16 zou zijn. Natuurlijk hield ik de aanvliegroute wel in de gaten. Toen ik in de verste het vliegtuig aan zag komen zag ik gelijk het kenmerkende silhouette van de Eurofighter. Dus gelijk een sprintje naar een plek waar hij goed te platen was. Dat lukte en vervolgens hing ook de tweede daar kort achter. Die waren dus iets aan de vroege kant. Op internet was vermeld dat het tweede duo een half uurtje later zou volgen, maar de bel bleef rinkelen. Dus dan maar even alert blijven en inderdaad verscheen daar ook het volgende duo. Alle vier de Eurofighters kwamen dus heel kort na elkaar binnen. De eerste twee maakten nog een doorstart zodat ik dubbele kans had om ze mooi op de foto te krijgen. Helaas was het weer erg grijs dus de foto's vielen wat tegen. 

GC2R4TV - Airborne-route

Toen ze alle vier geland waren ging ik weer verder cachen. Het hoofddoel voor vandaag was om de multi Airborne wandel- en fietsroute af te maken waar ik zaterdag na Militracks mee was begonnen (blog Militracks 2016). Ik moest nu alleen nog de laatste vier waypoints in de plaats Veghel. Dat lag vlak bij Volkel, dus met een klein kwartiertje stond ik bij het eerste waypoint voor vandaag en al snel daarna had ik alle benodigde getallen en kon ik de eindlocatie van de cache uitrekenen. Dat lukte en een check op de kaart leek me een logische plek. Vlak bij kon ik mijn auto parkeren en na een wandeling van 10 minuten zag ik iets dat ik herkende van de spoilerfoto. Daar lag de cache inderdaad en zo kwam deze mooie en interessante multi tot een goed einden. Nu even kijken wat ik verder ging doen, want de dag ging erg voorspoedig.Ik besloot om verder te gaan met het inkleuren van de Noord Brabantse gemeentes. Ik ging nu voor St. Michielsgestel, Helmond en Nuenen. In St. Michielsgestel deed ik de korte multi "De Marskramer" in Berlicum ter ere van Jeroen Bosch. Zijn schilderij "De Marskramer" is hier geschilderd. Het was een korte multi van ongeveer 500m heen en terug. Op het berekende coordinaat had ik in eerste instantie flinke moeite om de cache te vinden. Deze was echter zo duidelijk aanwezig en zo voor de hand liggend dat ik er gewoon over heen keek. Uiteindelijk zag ik hem toch en kon ik hem als gevonden loggen. In Helmond bezocht ik een voortuincache bij een minibieb en in Nuenen de cache bij het huisje van de Aardappeleters van Van Gogh. Nuenen is tenslotte de plaats waar Van Gogh gewoond heeft. Deze beide caches waren allebei goed te vinden.Inmiddels stond mijn score op 1.497 caches, dus ik besloot om vandaag ook maar de 1.500e cache te doen. Daarvoor koos ik de Liberation Kei in Best uit. Toen ik net begon heb ik de serie Oorlogsmonumenten in Best gedaan, dus deze was wel toepasselijk. Eerst moest ik echter nog twee andere caches scoren. Een check op mijn lijstje met opgeslagen caches over verschillende onderwerpen die mij interesseren(Tweede Wereldoorlog, Treinen en Molens) liet zien dat er in het vlakbij gelegen Lieshout bij twee molens een cache lag. Met die twee zou ik mooi op 1.499 uitkomen en dan doorrijden naar Best. 
Mijn kwam kwam goed uit en nadat ik de twee caches in Lieshout had gevonden reed ik naar Best waar ik vlak bij de Liberation Kei een parkeerplek vond. Na een korte wandeling stond ik bij de kei en kon ik de gevraagde getallen noteren. Na een korte wandeling kwam ik bij het uitgerekende coordinaat en daar vond ik de cache al snel. 
Hierna was het tijd om weer richting huis te gaan, eerst echter nog even een cache in Boxtel scoren waar de serie Duits Lijntje begon langs de oude spoorlijn van Boxtel naar Duitsland. De cache bij het startpunt werd vlot gevonden en daarna nog een paar caches van deze serie. Alleen de cache bij de Dommelbrug kon ik niet vinden. Dit was weer een leuke dag buiten waarbij ik weer twee hobby's heb kunnen combineren.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten