dinsdag 17 mei 2016

14 mei 2016: Militracks Overloon

Na een jaar rust had ik voor vandaag weer het evenement Militracks in Overloon in de agenda gezet. Dit evenement in het Oorlogsmuseum staat in het teken van de Duitse voertuigtechniek uit de Tweede Wereldoorlog. Dat betekende dus veel halftracks, Kettenkrad, Kubelwagens en ook twee tanks en zelfs een VW Kever. Met deze voertuigen werden rondjes gereden over het museumterrein waarvoor een speciaal circuit was aangelegd door het bos. Ook was het mogelijk om tegen betaling een rondje mee te rijden. Inmiddels is dit evenement uitgegroeid tot het grootste in zijn soort in Europa. Gedurende de ochtend heb ik op verschillende plekken langs het circuit gestaan om de voertuigen op verschillende manieren te kunnen fotograferen. Rond 12.00 uur werd het rijden even gestopt voor lunchpauze en om de motoren af te laten koelen. 
Dat was voor mij een reden om met een van mijn andere hobby's verder te gaan, namelijk geocachen. Van de cache over het museumterrein bezocht ik alle waypoints, maar de route naar de eindlocatie werd versperd door drankghekken en was dus onbereikbaar. Daarna ging ik verder om weer een paar Noord-Brabantse gemeentes op de kaart in te kleuren. De eerste was St. Anthonis. Hiervoor had ik "Molens in Oploo" uitgekozen, maar hier was de schutterij net bezig. Dus dat waren iets te veel muggles. Daarom maar doorgereden naar St. Anthonis zelf waar ik Rozenkwarts bezocht. De winkel was open, maar ik kon mooi naast de cachelocatie parkeren en snel de cache pakken en loggen.
De volgende cache lag bij het Lancaster monument in De Rips in de gemeente Gemert-Bakel. Caches bij oorlogsmonumenten vind ik altijd interessant. Ook deze werd snel gevonden en gelogd.
Kilsdonkse Molen
De volgende cache lag in de gemeente Boekel. Na even zoeken vondi k hem al snel in een rustige woonwijk. Het volgende doel was de Airborne Wandel- en Fietsroute in de gemeente Bernheze. Deze route voerde langs een aantal bijzondere plekken die te maken hadden met de operatie Market Garden. Omdat ik met de auto was was het af en toe wat lastiger om alle waypoints te bereiken en soms moest ik flink omrijden, maar uiteindelijk is het me gelukt om alle waypoints te bezoeken op de waypoints in Veghel ten zuiden van de A50 na, die komen een volgende keer. 
Aa
Onder andere Kasteel Zwanenburg, de Kilsdonkse molen en en kasteel Heeswijk lagen op de route. Mooie locaties om te bezoeken. Naast de multi konden op een aantal punten ook bonuscaches gezocht worden aan de hand van de bij de multi verkregen getallen. In totaal waren er vier bonussen. Hiervan kon ik er drie doen en de vierde lag langs een fietspad waar ik met de auto niet kon komen en wat voor de beschikbare tijd te ver lopen was. In elk geval een mooie route waarbij weer verschillende interessante plaatsen voorbij zijn gekomen. Dit is voor mij het echte geocachen. Een mooie route waarbij je gelijk interessante plekken bezoekt en nog wat wijzer wordt ook. Nu maar hopen dat ik snel weer een keer naar Noord Brabant kan om de rest van de multi af te maken. Hierbij nog een paar foto's van Militracks.
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten