vrijdag 14 november 2014

14 november 2014: Mysteries in Ede

Vandaag een dagje vrij. Voor vandaag betekende dat nog een drietal caches plaatsen voor mijn uitbreiding van de Powertrail. De eerste twee gingen goed, maar bij de derde ging het mis. Op de beoogde locatie stond een taxibus chauffeur pauze te houden. Dus eerst maar even een stukje omgereden. Daarna weer terug, maar toen was er iemand in z'n auto aan het werk. Dan maar eerst een cache pakken in Ede. Dat was ongeveer een kwartiertje rijden. Dus op weg naar de Rietkampencache, een mysterie die ik al een tijdje geleden had opgelost. Op het uitgerekende coordinaat aangekomen was het even zoeken in deze mooie wijk. Al snel had ik in de gaten waar deze moest liggen en gelukkig was het nu rustig. Ik had hem dus snel te pakken en na het loggen ging ik weer verder. Ik was ook vlak bij een cache van de Puntjes serie van de Solletjes in Ede. Ook hier had ik het juiste coordinaat al bij elkaar gepuzzeld en nu dus een goede gelegenheid om deze te zoeken. Nadat ik de auto geparkeerd had was ik al snel op de juiste plek en na even zoeken vond ik de cache. Helaas was het rolletje erg nat en beschimmeld. Nu kon ik weer terug naar de beoogde locatie voor mijn Powertrail cache en nu was de kust veilig, dus die is ook geplaatst. 
's Middags had ik nog een uurtje tijd over, dus opnieuw ging ik naar Ede voor een paar opgeloste mysteries. De eerste was Bits & Birds. Gelukkig had ik de goede tools bij me om de cache te bevrijden en al snel had ik het logboek in handen. Na het loggen en alles weer netjes terugplaatsen ging ik verder. Helaas hield het succesverhaal hier op want de volgende caches die ik wilde doen werden niet gevonden. De Tantrixcache heb ik laten liggen omdat er net op het tijdstip dat ik er was iemand thuis kwam. Ik had geen zin om te wachten tot de kust veilig was, ook doordat de tijd beperkt was. Dus maar even doorgereden naar Puntjes 1. Ook deze leverde niets op. Inmiddels begin het donker te worden, dus ik ging maar naar huis. Ik kom hier vast nog wel eens terug. Ede en Veenendaal zijn tocht bijna aan elkaar gegroeid, dus ver rijden is niet nodig. In elk geval de cacheleggers van vandaag weer bedankt voor de mooie plekjes en het puzzelplezier.

Waardering Rietkampencache (GC37FZJ):
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Moeilijkheidsgraad puzzel: 7
Cachelocatie: 6
Originaliteit: 7


Waardering Puntjes 2 Rood,Geel (GC13DF5):
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Moeilijkheidsgraad puzzel: 8
Cachelocatie: 6
Originaliteit: 6


Waardering Bits & Birds (GC2VQ4B):
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Moeilijkheidsgraad puzzel: 8
Cachelocatie: 6
Originaliteit: 7

Geen opmerkingen:

Een reactie posten