vrijdag 27 juni 2014

27 juni 2014: 2 multi's onder en boven de Rijn

Hoornwerk De Spees
Vandaag had ik weer eens tijd voor een paar caches. Een tijdje terug was de korte Multi De Spees bij Kesteren uitgekomen bij een verdedigingsstelling uit de Tweede Wereldoorlog. Deze sloten aan op de Grebbelinie. Na een korte autorit over de Rijndijk stond ik bij het informatiebord. Hier snel de vragen beantwoord en na een korte wandeling was ik bij het uitgerekende coördinaat. Hier waren een paar kazematten te zien, maar mijn GPS stuurde me verder weg. Het werd een echt avontuur waarbij een kapmes niet zou misstaan. Door een woud van bramenstruiken en andere prikkels baande ik me een weg. Na even zoeken zag ik de cache. Deze te pakken krijgen was geen probleem en na het loggen kon ik me weer een weg naar boven banen. Dit avontuur was tot een goed einde gebracht. Nu een stukje autorijden en met het pontje over naar de andere kant van de Rijn. Bij de Blauwe Kamer aangekomen reed ik weer een stukje verder op weg naar de volgende cache.
Kazemat
Veerpont Opheusden - Rhenen
De tweede multi voor vandaag was Sp(r)ookjes 1: Prinses Nadia. Ik was ooit aan deze nachtcache begonnen, maar hem nooit afgemaakt. Via een paar cachemaatjes had ik desondanks het eindcoordinaat gekregen en vandaag bij daglicht het laatste deel van de route afgemaakt. Het uiterwaardengebied bij de Grebbedijk tussen Wageningen en Rhenen is erg mooi om te wandelen. Overdag zie je er meer van dan 's nachts. Na een korte wandeling had ik de cache in handen. Bedankt voor deze leuke multi.



Waardering De Spees (GC557K8):
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Moeilijkheidsgraad route: 7
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 7



Waardering Sp(r)ookjes 1: Prinses Nadia (GC3JNDW):
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Moeilijkheidsgraad route: 7
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 8

Geen opmerkingen:

Een reactie posten