woensdag 19 februari 2014

19 februari 2014: Tussen Veenendaal en Renswoude

Het wordt lente
Het was weer mooi weer en dus ging de rit vandaag naar de caches van KaRoteam tussen Veenendaal en Resnwoude. De mysterys "Niet alleen U2" en "Vakantielanden" had ik al lang geleden opgelost. Bovendien had ik voorinformatie dat er vandaag nog een cache online zou komen daar in de buurt, dus dat scheelt al weer met de kilometers en meer kans op een podiumplek. 's Ochtends moest ik een aantal zaken in Veenendaal-West doen en gelijk daarna doorgereden. 
De vogels zijn ook weer terug
Eerst "Langs de A12" gezocht. De coördinaten waren snel uitgerekend, maar helaas na even zoeken niet kunnen vinden, dus maar doorgereden naar de beide mysteries. Deze waren snel gevonden, te beginnen bij "Niet alleen U2". Deze puzzel was al eerder opgelost, maar blijkbaar had ik iets fout gedaan want ik kon de checker niet op groen krijgen. Een hulplijn bood uitkomst. Bleek dat een track met dezelfde titel door meerdere groepen was uitgebracht en ik dus de verkeerde had gekozen. Bij de Zwarte Brug heb ik als kind veel dagen doorgebracht om te kijken naar de treinen. Nu is het iets moeilijker met veel hekwerken. Nadat ik mijn auto had geparkeerd liep ik snel naar het coördinaat en al snel had ik de mooie doos in handen. Na het bijschrijven van mijn naam in het logboekje ging de reis verder naar "Vakantielanden". Deze cache had thuis al een lekker vakantiegevoel opgeroepen en met dit mooie lenteweer kwam de stemming er goed in. Ook deze was na even zoeken gevonden. Hij is erg leuk gemaakt, door de hint zocht ik het aanvankelijk hoger dan nodig was. Nu weer terug naar huis en even een hint gevraagd voor "Langs de A12". Als de nieuwe cache online komt kan die dan gelijk weer meegepakt worden. 
Omgeving dubbele verjaardagscache
Toen rond 15.30 de verwachte pling kwam en de dubbele verjaardagscache van KaRoteam online kwam sprong ik in de auto. Toen ik ter plekke aan kwam was team Brandewijn al aan het zoeken en ik sloot me bij hem aan. Helaas voor mij stond hij aan de goede kant van de duiker en kaapte het goud voor mijn neus weg. Net als Ireen Wust moest ik genoegen nemen met zilver. Na wat bijgepraat te hebben gingen we beiden weer verder.
A12, omgeving Emminkhuizerberg
Ik ging terug naar "Langs de A12" en dank zij de hint had ik hem nu vrij snel te pakken. Ik had nog wat tijd over, dus besloot ik nog even de cache Emminkhuizerberg te doen van de Nieuwebuurters. Als ik met de auto naar mijn werk ga kom ik hier langs, dus leuk om nu eens onder de snelweg door te gaan. De vragen waren goed te beantwoorden en na even rekenen had ik het juiste coördinaat. Op de juiste plek aangekomen had ik het systeem om de cache te pakken te krijgen vrij snel door en ook hier kon ik mijn naam in het logboekje schrijven. Leuk gemaakt deze constructie. 
Multicache Emminkhuizerberg
KaRoteam van harte gefeliciteerd met de dubbele verjaardag en bedankt voor de mooi verzorgde caches en het leuke gesprek via Twitter. En natuurlijk ook Nieuwebuurters bedankt voor de mooie cache bij het viaduct. De volgende keer rijd ik er toch anders overheen.




Waardering Niet alleen U2 (GC4VD1G):
Viaduct A12
Moeilijkheidsgraad cache: 6
Moeilijkheidsgraad puzzel: 7
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 7

Waardering Vakantielanden (GC4VD17):
Moeilijkheidsgraad cache: 6
Moeilijkheidsgraad puzzel: 7
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 8

Waardering Dubbele verjaardagscache (GC4YNVG):
Moeilijkheidsgraad cache: 6
Cachelocatie: 6
Originaliteit: 7

Waardering Langs de A12 (GC4QZKB):
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Moeilijkheidsgraad route: 7
Cachelocatie: 6
Originaliteit: 7

Waardering De Emminkhuizerberg (GC4WDT7Y8MZ):
Moeilijkheidsgraad cache: 6
Moeilijkheidsgraad route: 7
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 8






  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten