maandag 17 februari 2014

17 februari 2014: Binnenveld

Het Binnenveld
De eerste dag van de voorjaarsvakantie begon grijs, maar in de loop van de dag werd er meer blauw zichtbaar en dus toch nog maar even op pad om een aantal caches in het Binnenveld en de Kraats te zoeken. Vorige week waren er een aantal van Team Geomeintjes/Gewei online gekomen. De eerste waar ik heen ging was de multi Dolor A. Martin vliegtuigcrash '43. Hier zat een famili net op de picknickbank, dus maar even doorgereden. De volgende op de lijst was Placespotting Binnenveld. Dit was een mystery waarbij via Google Earth een aantal locaties in het Binnenveld thuis opgezocht moesten worden en vervolgens als deze gevonden zijn moest een vraag beantwoord worden. Via streetview en internet konden de vragen goed beantwoord worden en ik had thuis een mooi coördinaat berekend. Nog even overleg gehad met KaRo en we kwamen beiden op hetzelfde coördinaat uit. Toen ik echter bij de locatie kwam die ik mij herinnerde van het thuis checken in Google Earth kwam ik tot de ontdekking dat ik het briefje met het goede coördinaat thuis had laten liggen. Even later kwam team Jorka ook aangefietst, maar hij bleek hetzelfde probleem te hebben. Gelukkig had ik de mailwisseling met KaRo nog waarin het juiste coordinaat stond, dus dat snel opgezocht en al snel had ik de cache in handen. Na nog even met Jorka gepraat te hebben en trackable codes genoteerd reed ik verder naar 't Harnsecacheje. Deze was even zoeken, maar ook hier had ik uiteindelijk de cache tevoorschijn getoverd. 
Monument Crash Dolor A. Martin
Nu weer terug naar Dolor A. Martin vliegtuigcrash. Deze is natuurlijk verplicht als je zo geïnteresseerd bent in de luchtoorlog 40-45. Toen ik een aantal jaren geleden een andere cache over Ede in de Tweede Wereldoorlog had gedaan was ik hier ook al geweest, maar nu lag er een cache vlak bij het monument. Nadat ik de auto had geparkeerd liep ik naar het monument om de vragen van de cache te beantwoorden. De antwoorden waren snel gevonden en na even rekenen kon ik op zoek gaan. Al snel had ik door waar de cache verstopt was, maar om hem te pakken te krijgen kostte iets meer moeite. Uiteindelijk had ik hem bevrijd en kon ik mijn naam op de logrol bijschrijven.
Nu nog even op zoek naar de derde versie van de Edese Carpool cache. Na even zoeken had ik ook deze gevonden bij de carpoolplaats. De laatste cache die ik in het Binnenveld wilde zoeken was Knotsgek bij de Slagsteeg. Deze heb ik echter nog niet gevonden. Ik vond het verkeer iets te druk om rustig en veilig te kunnen zoeken, dus maar afgebroken om later nog eens terug te komen.
Ik had nog steeds een mystery in Veenendaal niet gelogd, Nederlandse en Veense geschiedenis van Blauwkous. Ook hier al vaker langsgereden, maar er was te veel drukte in de straat. Vanmiddag was het echter hier wel rustig, dus na even zoeken kon ik deze ook omzetten in een smiley.
Nederlandse en Veense geschiedenis

Waardering Placespotting Binnenveld (GC4Y8MZ):
Moeilijkheidsgraad cache: 6
Moeilijkheidsgraad puzzel: 7
Cachelocatie: 6
Originaliteit: 8

Waardering 't Harnsecacheje (GC4Y762):
Moeilijkheidsgraad cache: 6
Cachelocatie: 6
Originaliteit: 6

Waardering Dolor A. Martin vliegtuigcrash 1943 (GC4Y8H0):
Moeilijkheidsgraad cache: 6
Moeilijkheidsgraad route: 7
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 7

Waardering EEEC Edese Eerste Carpoolcache v3.0 (GC4Y6HV):
Moeilijkheidsgraad cache: 6
Cachelocatie: 6
Originaliteit: 6

Waardering Nederlandse en Veense geschiedenis (GC4PB0H):
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Moeilijkheidsgraad puzzel: 7
Cachelocatie: 6
Originaliteit: 7


Geen opmerkingen:

Een reactie posten