maandag 15 mei 2017

28 april 2017: Zeeland

Afbeeldingsresultaat voor wapen zeeland
In mijn jacht op alle gemeentes in Nederland was het doel voor vandaag de provincie Zeeland volledig op de kaart te zetten. Een flinke opgave, aangezien ik pas in 5 gemeentes in deze provincie een cache had gelogd. Dus het lijstje met ontbrekende gemeentes erbij gepakt en een logische route uitgestippeld. Daarbij zoveel mogelijk rekening houden met gemeentegrenzen en het lokale wegennet. Daarna bepaalde ik aan de hand van de cachekaart welke caches ik langs deze route het beste zou kunnen doen.
Toen het voorwerk was gedaan en ik de caches had opgeslagen kon ik vandaag in alle vroegte op pad. 
Het eerste was Tholens eerste carpoolcache (GC29NWZ) aan de beurt. Zoals het hoort bij een carpoolcache was deze snel gevonden. Daarna verder naar Schouwen-Duiveland waar ik als vliegtuigspotter natuurlijk niet om de Starfighter (GC15WT2) heen kon. Helaas te laat begonnen met spotten om de Nederlandse staven vliegend te zien, maar gelukkig wel de Duitsers en Italianen nog in de lucht mogen zien. Nadat dit exemplaar ook op de foto was gezet en de bijbehorende cache gevonden en gelogd ging ik verder met de reis. 
De volgende gemeente was Noord-Beveland waar ik in Kortgene molen "De Korenbloem" (GC5X67T). Caches bij molens zijn altijd leuk en als ze niet te ver van de route afliggen staan ze altijd op mijn lijstje. Zo ook deze die snel werd gevonden bij deze mooie molen en weer door naar de volgende gemeente, Veere. Ook daar was een molen het doel en wel "De Jonge Johannes" (GC507GW). Deze lag wat verder van de molen en dat is, gezien de aanwezigheid van veel jonge spelende muggles maar goed ook. Nadat de cache was gelogd was Hulst het volgende doel. Daarvoor moest ik een aardig eindje rijden en via de Westerscheldetunnel bereikte ik Zeeuws Vlaanderen. Hier had ik de eerste cache uit het Rondje Sint Janssteen (GC6C5F5) op het oog. Vanuit de auto zag ik deze al liggen en hij was dus al snel gelogd. Tot nu toe was alles voorspoeidig gegaan, dus kon ik de reservetijd die ik had benutten voor een paar caches uit de Castello War&Remembrance serie bij Terneuzen. In 2015 had ik al een paar cachs uit deze serie gedaan tijdens onze vakantie in Breskens en nu wilde ik daar mee verder gaan. De eerste was nr. 8 uit de serie (GC444E9) waarvoor ik een aantal getallen moest verzamelen bij een monument ter herinnering aan bij de bevrijding van Zeeuws Vlaanderen gesneuvelde Poolse militairen in september 1944. De getallen waren snel gevonden op het monument en daarna was het een kort ritje naar de cache die ook snel werd gevonden. Vervolgens verder naar nr. 11 van de serie (GC444FR) waarvoor ik de gegevens moest zoeken op het oorlogsmonument voor omgekomen inwoners van Westdorpe. Ook deze getallen werden gevonden en omgezet in een coordinaat. Daar aangekomen werd de cache gevonden en ging ik op weg naar Terneuzen voor de nrs. 3 en 4 van de serie. De caches lagen vlak bij elkaar en de benodigde getallen werden verzameld. Op het berekende coordinaat aangekomen werd nr. 3 snel gevonden en een klein stukje verder ging ik op zoek naar nr. 4. Deze was weerbarstiger en omdat de tijd begon te dringen gaf ik het op om toch mijn gemeentedoel voor vandaag te kunnen halen. Dus weer terug naar de auto en via de tunnel terug naar het noorden en op weg naar Rondje Stelleplas 1 (GC4NEHK) waarmee ik de gemeente Borssele op de kaart zette. Daarna iets verder om in de gemeente Goes Op de rand (GC6XQ98) vond. Deze twee caches waren snelle oppikkers en tenslotte had ik nog de gemeente Kapelle op mijn lijstje staan. Hier logde ik de cache "Het oude gebouw" (GC6VJEW). Met deze laatste cache stond de provincie Zeeland helemaal op de kaart en ben ik weer een stapje verder met de gemeentechallenge.




1 opmerking: