maandag 20 maart 2017

2 maart 2017: Langs de Maas

Hertog Jan Brouwerij
Nadat alle zaterdagklussen gedaan waren had ik nog een middag over om te gaan cachen. Het stond al wat langer op de planning om richting Arcen te rijden omdat ik gehoord hat dat bij de Hertog Jan brouwerij een leuke cache lag. Omdat ik bierliefhebber ben wilde ik die natuurlijk ook graag bekijken. Daarnaast gelijk eens wat caches van de Maasdorpentrail in de buurt meepakken en kijken of er nog wat mooie natuurfoto's te maken waren. Dus snel de camera pakken en in de auto op weg. Aangekomen in Arcen ging ik eerst naar Likeurtje ?!?!?! (GC4CQK) bij de voormalige graanbranderij "De IJsvogel". Na een kleine wandeling was dit de eerste cache die ik vandaag in handen kreeg. Deze was erg mooi in elkaar gezet en na het loggen ging ik op weg naar Biertje ?!?!?!?! (GC4CJGX) bij de brouwerij. Dit was waarvoor ik de reis had gemaakt en hij zag er inderdaad leuk uit. Ook de methode van loggen was geheel in stijl. Nadat deze was bewonderd en gelogd nog even de brouwerij op de foto gezet en nu nog een aantal caches van de Maasdorpenserie. De totale Maasdorpen serie telt 44 caches op beide maasoevers en loopt van Vierlingsbeek tot Arcen. Het is bedoeld als een fietsroute en zeker in de zomer is dit een hele mooie route. Voor vandaag echter net te lang, dus ik ging beginnen in Arcen met nummer #23 (GC488P7), de zuidelijkste op de oostelijke maasoever en dan verder langs deze kant naar het noorden. Uiteindelijk kwam ik tot nr. 29 (GC48DFW) bij Well. Een aantal caches waren erg creatief gemaakt, met name #26 (GC488WN) en #28 (GC48DFJ) waren net iets meer dan de gemiddelde trailkoker. Kortom, een leuk middagje doorgebracht langs de Maas en de rest van de serie staat zeker nog op mijn bucket list om een keer bij mooi weer te doen.
Sneeuwklokjes




De Maas

Wegkapel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten