maandag 17 oktober 2016

17 oktober 2016: Landgoed Zypendaal




De herfstvakantie was weer een mooie gelegenheid om de garderobe aan te vullen bij de Primark in Arnhem. Omdat shoppen niet echt mijn ding is zoek ik dan meestal een mooie geocache in de buurt van Arnhem uit. Vandaag kon ik gelijk mijn nieuwe camera uitproberen. Daarom koos is voor "Het mannetje van de Zyp" (GC5N9PF) bij huis Zypendaal. Nadat de dames in het centrum van Arnhem waren afgezet reed ik naar het landgoed waar de wandeling startte. Het was prachtig weer en de wandeling over het landgoed was erg mooi. Huis Zypendaal is in de 18e eeuw gebouwd door de familie Brantsen. In de jaren 1883/84 werd het huis verbouwd en in 1975 kreeg de Stichting Gelderse Kastelen het in erfpacht. Tegenwoordig is het huis in gebruik als hoofdkantoor van de Stichting Geldersch Landschap en Kastelen. De route over het landgoed was erg mooi, de herfst begint de bomen al te kleuren en de zon scheen mooi en zorgde voor prachtig licht. Via het bos en door het park liep de route waarbij op verschillende punten getallen werden verzameld. Onderweg maakte ik natuurlijk ook foto's met mijn nieuwe Canon EOS 80D. De camera bevalt me prima en het resultaat viel voor een eerste keer niet tegen. Nadat ik alle getallen had verzameld was het even rekenen en al snel stond ik op de plek waar de cache moest liggen. Het was net rond lunchpauze, dus onderweg erg druk met wandelend kantoorpersoneel. Lijkt me leuk om hier vlakbij je werkplek te hebben en dagelijks hier te mogen wandelen. Gelukkig was het bij de cache net rustig en na even zoeken had ik de mooie cache te pakken en kon ik loggen en weer terug naar Arnhem om de dames op te pikken. 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten