zaterdag 20 augustus 2016

13 augustus 2016: De loopgraven van Ede

Op deze zaterdagmiddag had ik nog even zin in een mooie wandeling en geocache. 's Ochtends was op de Edese Heide een nieuwe geocache online gekomen, De Loopgraven van Ede (GC6NJMW). Een mooie multi door de oude loopgraven die op de heide zijn aangelegd door militairen die gemobiliseerd waren voor de Eerste Wereldoorlog. In deze loopgraven moesten getallen gezocht worden van eenheden en met behulp van deze getallen kan het eindcoordinaat van de cache berekend worden. Nadat ik bij het eerste waypoint even moest doorkrijgen wat de bedoeling was werden de volgende waypounts vrij vlot gevonden in de loopgraven. Alleen de laatste was wat lastiger, maar ook dat kwam uiteindelijk goed. Na even rekenen ging ik op zoek naar de cache die ik dan ook even later vond. Inmiddels kwamen ook de volgende teams er aan om te loggen. Het was weer een mooie route, zeker ook omdat in deze weken de heide mooi in bloei staat. Na afloop van de multi ging ik nog even op pad om de cache bij de Bentinckbank te loggen. Ook deze leverde geen problemen op en daarna kon ik weer naar huis na deze leuke middag op de Edese Heide.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten