zondag 14 augustus 2016

11 augustus 2016: Dwars door Gelderland en Biercaches

De heide bloeit weer
Voor deze dag stonden er weer een paar etappes van de serie Dwars door Gelderland op de planning. Daarnaast wilde ik de mysterie serie Biercaches bij Duiven afronden waarvan er nog drie op me lagen te wachten. Van de Dwars door Gelderland etappes 11, 12 en 14 had ik al een aantal waypoints bezocht in het verleden, maar deze waren nog niet afgerond. Vandaag dus maar eens kijken of we vandaag zover konden komen. Omdat ik ook wilde zien of de heide op de Posbank al bloeide was dat een mooie gelegenheid om een en ander te combineren. Helaas waren de weersvoorspellingen niet al te best. In elk geval ging ik met een goed humeur op pad. Etappe 11 was snel gevonden en ook de laatste cijfers van etappe 12 werden vlot gevonden en vervolgens de cache ook. Etappe 14 leverde iets meer problemen op. Waypoint 3 was vlot gevonden, maar waypoint 4 leverde niet het gevraagde getal op. Op de plek waar ik stond was geen paaltje te bekennen. Wel bloeide de heide mooi, dus dat viel mee en ik kon er ook mooie foto's maken. Helaas jammer van het grijze weer, paarse heide komt mooier uit met een beetje zonneschijn. Ik liep wat rond en zag iets verderop wel een paaltje waar ik iets mee kon. Die gegevens maar gebruikt, maar het eindcoordinaat kwam niet lekker uit. Van een collegacacher had ik ooit een tip gekregen waar de cache van etappe 14 moest liggen, dus op goed geluk toch maar eens proberen. De tip bleek te kloppen en nadat ik het juiste coordinaat had genoteerd voor controle ging ik weer verder. Mijn doel voor vandaag was hier behaald en het begon steeds harder te regenen. Ik ging daarom op weg naar Duiven voor het restant van de Biercaches. Daar aangekomen parkeerde ik mijn auto en ging op pad om de resterende drie caches van de serie (nr 1, 2 en de bonus) te loggen. Deze lagen aardig dicht bij elkaar en dus kon ik dat mooi in een korte wandeling doen. De vragen waren thuis al beantwoord en 1 en 2 had ik niet nodig voor de bonus. De caches waren vlot gevonden, al is een kapmes wel aan te bevelen in de wildernis. De bonus was erg leuk uitgevoerd. Nadat ik weer terug was bij de auto was het nog harder gaan regenen. Nu even kijken wat ik verder ging doen. Gezien het weer besloot ik maar weer richting Veenendaal te gaan en onderweg nog twee caches te zoeken waar ik al eerder was geweest. De eerste was Renkums Beekdal (GC15W5A). Deze had ik in november 2015 gelopen maar toen niet kunnen vinden (zie linkje). De tweede was Belmonte Arboretum in Wageningen die ik kort nadat ik begonnen was met geocachen had gelopen en toen ook niet gevonden. Die lag dus al even klaar. Vandaag moest het er voor beiden toch maar van komen. Deze keer leverden ze geen problemen op en kon ik ze snel vinden en loggen. Je vraagt je soms af waarom je er overheen hebt gekeken.


Posbank

Posbank

Posbank

Posbank

Posbank

Geen opmerkingen:

Een reactie posten