zaterdag 20 februari 2016

19 februari 2016: Langs de Waal

Deze vrijdagmiddag wilde ik nog even van de zon genieten met mijn camera. Ook gelijk een paar geocaches loggen. Deze keer reed de auto mij naar Druten en West Maas en Waal. De eerste cache was Het Dijkmagazijn vlak bij Afferden. Ik parkeerde de auto op de aangegeven plek en liep via de dijk naar het dijkmagazijn. Het was een mooi stukje om te lopen in de zon met een fraai uitzicht over de uiterwaarden en de waaien. Ik heb hier ook een paar mooie foto's kunnen maken. Na een kleine kilometer lopen kwam ik bij het dijkmagazijn waar de cache zich snel liet vinden. Daarna weer via de dijk terug naar de auto waarbij je op de terugweg toch altijd weer dingen opvallen die je op de heenweg over het hoofd ziet.
Daarna een stukje met de auto rijden naar Beneden Leeuwen voor de cache De vloed van 1861, deze lag bij een monument ter herinnering aan de dijkdoorbraak van 1861. Omdat ik zelf een cache heb liggen bij een monument ter herinnering aan een dijkdoorbraak in Veenendaal (De ramp van 1855) waarbij een aantal familieleden omkwamen wilde ik deze wel graag doen. Nadat ik de auto geparkeerd had liep ik over de dijk naar het monument. Het was hier even zoeken, maar uiteindelijk kon ik toch de cache vinden. Het verhaal van het meisje dat als enige de ramp overleefde is ook erg indrukwekkend.
Na deze cache reed ik weer terug naar Veenendaal waar ik nog twee caches logde. Eentje bij het gebouw van de scouting en nog De Meerkoet van cachemaatje Roelof.
Hieronder een paar van de foto's die ik op deze mooie middag kon maken:










Geen opmerkingen:

Een reactie posten