vrijdag 1 januari 2016

30 december 2015: Op de Grebbeberg

Nadat ik deze ochtend in de Kerstvakantie goed had besteed in Amersfoort, had ik 's middags nog wat tijd over voor een paar caches. Via de app hoorde ik dat Roelof naar de Grebbeberg was en omdat ik daar ook nog een aantal multi's en de trail af moest maken besloot ik om daar ook even heen te gaan en gezellig wat bij te praten met Roelof. Ik wilde eerst de Heksen van de Grebbeberg afronden en daarna Bamboo Bill. Nadat ik de Heksen had gelogd kreeg ik een app van Roelof dat hij bij Bamboo Bill aan het zoeken was. Omdat ik toch klaar was met de Heksen ging ik snel naar hem toe. Zo groot zijn de afstanden niet. Na een wandeling van een paar honderd meter zag ik hem in het bos staan, maar hij had nog niets in de gaten. Daarna nog even gezellig gepraat. We moesten wel, want er waren flink wat muggles in het bos met honden. Ze kozen uitgerekend een kruispunt van paden vlak bij ons om even gezellig te gaan beppen. Uiteindelijk was na een tijdje de kust veilig en konden we zoeken. De cache werd daarna snel gevonden en gelogd. Vervolgens zag ik dat de zon bijna onder ging, maar ik had nog net tijd voor de eerste cache van de Grebbebergtrail. Deze werd na even zoeken gevonden en na het loggen liep ik weer terug naar de parkeerplaats. Op een gegeven moment zag ik vanuit mijn ooghoek iets dat verdacht veel op een mogelijke cache leek. Bij nadere inspectie was dit het ook. Omdat ik verder alleen nog caches moest op de Grebbeberg met een bekend eindcoordinaat en deze plek niet op de kaart stond moest dt wel de bonus zijn. Die had ik dus al gevonden voordat ik de hele trail gelopen had. De rest van de trail door dit mooie natuurgebied zal ik binnenkort wel een keer lopen, maar nu was de bonus al binnen. 
Op de terugweg naar huis kwam ik langs de locatie van een nieuwe tradi in Veenendaal, Robijnen Huwelijk. Ook deze werd nog even gelogd. Alle leggers weer bedankt voor de leuke uurtjes in de frisse buitenlucht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten