woensdag 1 juli 2015

30 juni 2015: Bankjes in Maarn

Een rustige warme avond. Ik heb net koffie gezet als er ineens een trailtje online komt. Deze keer in Maarn, een route langs bankjes van Geosien. Ik besluit om toch maar de koffie te laten voor wat hij is en weer eens wat aan podiumjacht te doen. Ik vraag mijn jongste dochter of ze zin heeft om mee te gaan en samen stappen we in de auto op weg naar Maarn. Na een korte rit staan we bij het eerste bankje bij de skatebaan, dit is nr. 7 van de trail. Na even zoeken hebben we hier de cache te pakken en loggen als eerste. Het bonuswoord wordt genoteerd en op naar de volgende, nr. 5. Hier had Team WM net gelogd en ik kon nog als tweede loggen. Vervolgens weer in de auto op weg naar nr. 2. Hier zaten op het pleintje verschillende ouderen op een bankje, maar gelukkig niet het bankje dat ik moest hebben. Daar stond Zoukteam al te loggen, dus weer een STF. Na een kort praatje stopte ik de cache weer terug en verder naar achtereenvolgens 4 en 3. Deze waren ook goed te doen, al had ik bij 4 wel moeite om de magneet in de buis te krijgen. Overigens zat de buis vrij los in de grond. Vervolgens door naar nr. 3. Deze kon mijn dochter met haar vingers te pakken krijgen, dus de magneetstok had ik niet nodig. Hier had ik net als tweede gelogd toen ik Team WM weer tegenkwam. Hierna ging ik naar 1, ook weer een buis die erg los zat. Ik had duidelijk niet de meest optimale route gekoze, want ik moest nu weer helemaal terug om bankje 6 te loggen. Hierbij passeerde ik verschillende bekende bankjes. Nadat ook deze gelogd was gingen we de coordinaten van de bonus uitrekenen. Dankzij voortreffelijk teamwork tussen mijn dochter en mij stonden deze snel op papier en gingen we op pad. We parkeerden de auto bij het vakantiepark en daarna was het nog een klein stukje lopen. Na even zoeken hadden we de mooi gecamoufleerde cache gevonden en bleken we ook hier de STF te hebben. Deze serie werd uiteindelijk afgesloten met 1x een FTF, 6 x een STF en 1x een TTF, een leuke score voor een onverwachte avond geocachen. In dit mooie weer is dat overigens geen straf. Bovendien was het een erg leuke route. Helaas zaten een paar cachebehuizingen wel erg los en zullen de bankjes vaak bezet zijn zodat zoeken lastig is. Wij hebben ons in elk geval prima vermaakt met ons vader-dochter momentje. Geosien bedankt voor deze leuke route.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten