zaterdag 13 december 2014

13 december 2014: DOVO, GVVV en Lunteren

Om half tien wil ik net in de auto stappen als de mail begint te piepen met de melding van twee nieuwe geocaches in Veenendaal. Deze twee liggen aardig op de route, dus ik besluit om eerst maar wat podiumjacht te gaan doen als ochtendgymnastiek. Beide geocaches liggen bij Sportpark Panhuis, de ene bij DOVO en de andere bij GVVV. Dus in de auto toch maar naar het sportpark, ook al is voor m'n dochter die bij DOVO voetbalt vandaag net de winterstop begonnen. Hoef je een keer niet voor het voetbal weg, kom je er toch om te geocachen. Nadat ik de auto geparkeerd heb liep ik natuurlijk eerst naar DOVO. Daar stond bij WP 1 echter een grote groep voetballertjes, dus dan eerst maar even naar de blauwen gelopen. Daar was het op WP 1 wat rustiger, alhoewel deze wel aan een drukke weg ligt. De getallen werden genoteerd en na even rekenen kwam ik uit op een bekende plek. Hier had tot voor kort een geocache van Smitika gelegen, en nu dus een blauwe letterbox van KaRo-team. Deze werd snel gevonden en gelogd in een leeg logboekje. Inmiddels begreep ik ook dat Jayleighs onderweg was. Zij hadden bij DOVO de FTF gehaald, halverwege kwamen we elkaar tegen. Ik liep nu snel terug naar DOVO en noteerde daar nu in alle rust de getallen. Na weer even rekenen kon ik op weg naar het eind coördinaat. Hier tolde mijn GPS alle kanten op, maar na een tip van Jayleighs die inmiddels weer terug kwam kon ik ook deze als tweede loggen. Nu kon ik aan de boodschappen.
Aan het eind van de ochtend moest ik nog even op de Meubelboulevard zijn. Omdat ik ook de geocache Zuidergroene Grens van Nick van Bael nog niet had gelogd plakte ik deze er gelijk aan vast. Ik parkeerde mijn auto bij de ingang van de Groene Grens en liep een stuk over het vlonderpad naar het coördinaat waar de petling moest liggen. Na even zoeken werd deze ook vlot gevonden. Dit was een leuke mysterie die de nodige uurtjes zoekwerk achter de computer heeft gekost.
Verrassing in de Lunterse cache
's Middags had ik nog meer zin om te gaan geocachen. Ik zag dat de nieuwe geocache in Lunteren "Tegeltje, Tegeltje aan de wand" nog maar 1 keer gelogd was, dus op weg naar Lunteren om hier te gaan proberen een derde podiumplek van vandaag te scoren. Toen ik in Lunteren aankwam bleek er echter een Kerstmarkt te zijn in de Dorpsstraat. Dat was dus een gezellige drukte tijdens het zoeken naar de verschillende tegeltjes. Begeleid door de lucht van allerlei lekkernijen en de kerstmuziek van een dweilorkest en een paar koren vond ik de ene tegel na de andere. Zo af en toe was het goed zoeken naar de details, maar het lukte prima. Na twee keer door de Dorpsstraat te hebben gelopen had ik alle tegeltjes gevonden en na wat gereken had ik het goede coördinaat waar vandaan gepeild moest worden. Deze lukte ook perfect en ik stond al snel bij de geocache. De berekende code klopte ook nog, dus ik kon deze als tweede loggen achter Zouk team.  Dit was een erg leuke wandeling door het centrum van Lunteren. Deze tegeltjes waren me nog nooit opgevallen, erg leuk gedaan en soms goed kijken naar het detail. 
Na deze geocache in het drukke centrum van Lunteren ging ik nog even lekker door. Doesburgervijf #5 had ik al heel lang op mijn lijstje staan, maar ik kwam er steeds niet aan toe. Nu toch maar een poging wagen. Ik parkeerde hier de auto en liep een stuk naar het coordinaat dat opgelost was met de bonusgetallen. Van een afstandje zag ik al waar deze moest liggen, zoveel mogelijkheden zijn er hier niet. Dit was dus ook een mooie oppikker geworden. Eindelijk de hele serie gelogd met tussenpozen van ongeveer 1,5 jaar. Nu had ik nog net tijd om de Plaatsnamen mysterie van Roelof te doen. Deze had ik al snel opgelost en als derde groen op de checker, maar ik was er nog niet aan toe gekomen om deze te loggen. Nu dus maar van de Doesburgerbuurt naar de Slaperdijk gereden. Inmiddels werd het al schemerig toen ik mijn auto parkeerde. Na een korte wandeling stond ik op het goede coordinaat en na even zoeken had ik ook hier het mooie doosje in handen. Dit was de laatste voor vandaag. Met een lekker gevoel ging ik weer naar huis. Alle leggers bedankt voor de leuke geocaches van vandaag.

Waardering GVVV (GC5H45J):
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 7

Waardering DOVO (GC5GV6H):
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 7

Waardering Zuidergroene Grens (GC5H69E):
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Moeilijkheidsgraad puzzel: 8
Cachelocatie: 8
Originaliteit: 7

Waardering Tegeltje, Tegeltje aan de wand (GC54H4):
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Moeilijkheidsgraad route: 7
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 8

Waardering Doesburgervijf #5 Bonus (GC4B89A):
Moeilijkheidsgraad cache: 6
Cachelocatie: 6
Originaliteit: 7

Waardering Plaatsnamen (GC5EXEQ):
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Moelijkheidsgraad puzzel: 8
Cachelocatie: 8
Originaliteit: 7

Geen opmerkingen:

Een reactie posten