zondag 27 augustus 2017

26 juli 2017: Maastricht

Vandaag wilde ik de Hoge en Lage Fronten in Maastricht bezoeken. Dit zijn de restanten van vestingwerken uit de 17e en 18e eeuw die de noord- en de westflank van de stad moest verdedigen. Deze werd ook wel de Linie van Du Moulin genoemd. Het leek me leuk om dit mooie stukje geschiedenis van Maastricht te bekijken. Eerst had ik nog twee andere multi's af te maken. De eerste was Respect (GCW44V). De waypoints hiervan op de Amerikaanse Begraafplaats van Margraten had ik al eerder bezocht, maar op de eindlocatie liep ik vast op verbodsboden. Met behulp van de CO kon ik de fout herstellen en vandaag alsnog op pad naar de cache. Deze werd na een korte wandeling gevonden en zo kon ook deze indrukwekkende cache worden gelogd. Ook een nabijgelegen tradi, Mariacache (GC5F38X) werd snel gevonden en gelogd. Hierna door naar Maastricht waar de laatste waypoints van de Stolpersteine Maastricht (GC4CVB) bezocht werden en na het noteren van de laatste getallen en de berekening van het eindcoordinaat vond ik ook deze cache na even zoeken. Ook dit was weer een bijzonder indrukwekkende cache over de Tweede Wereldoorlog.
Nu op pad naar de multi Hoge en Lage Fronten (GC21DYY). Door de uitgebreide wegwerkzaamheden duurde het even voor ik daar aankwam. Deze werkzaamheden zorgden er ook voor dat de eerste drie waypoints onbereikbaar waren. Vanaf waypoint 4 kon de route opgepakt worden over de vestingwerken en deze waren wel heel erg uitgebreid. Her en der sprongen de hagedisjes voor mijn voeten weg. Het was een erg mooie wandeling waarbij de getallen op de waypoints goed te vinden waren. Nadat ik de route voltooid had en alle getallen verzameld was het een kleine wandeling naar de eindcache die al snel gevonden werd. 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten