vrijdag 2 januari 2015

2 januari 2015: Verder met de wereldreis in 1 dag

Net voor de Kerst was ik begonnen met het loggen van de serie Reis om de Wereld in 1 dag. Ik had toen 4 caches gevonden en de codes genoteerd. Vanmiddag had ik even tijd om een aantal andere mysteries uit de serie te loggen. Eerst moesten er twee nieuwe caches in Veenendaal gelogd worden. De eerste was van Paul Blauwkous, zijn mysterie ter gelegenheid van het 50 jarig jubileum van de Veenendaalse Honkbalvereniging Blue Socks. De vragen waren goed op te lossen en na een check bij collega cachers toch nog een foutje er uit gehaald. Nu snel op weg naar de locatie, nabij sportpark Spitsbergen. De leuke en toepasselijk uitgevoerde cache werd snel gespot en gelogd.
Nu door naar de tweede nieuwe cache bij Veenendaal, Fort aan de Buurtsteeg van onze Vlaamse vriend Nick. De benodigde getallen werden snel gevonden en na een korte wandeling was deze cache ook gevonden op deze historische plek. Het noordelijk deel van het fort is inmiddels mooi gerestaureerd en het wachten is nu op het informatiecentrum. Op deze webpagina kan je de meer lezen over de restauratie van het fort: http://www.grebbelinie.nl/page/projectbuursteeg . 
Na het fort reed ik verder naar Apeldoorn. Daar lag de cache 57namen op de begraafplaats. Hier moest voor de cache gegevens van een Nieuw-Zeelandse piloot gezocht worden. Deze was in de Tweede Wereldoorlog gesneuveld toen zijn Lancaster bommenwerper werd neergeschoten door een Duitse nachtjager van de nabijgelegen Fliegerhorst Deelen. Op deze begraafplaats liggen 57 gesneuvelde militairen begraven. De bedoelde gegevens waren snel gevonden en na wat rekenen kwam ik uit bij de cache. Deze werd gelogd en vervolgens op weg voor de Reis om de wereld. Nu een klein kwartiertje rijden kwam ik aan bij nr 1 van de serie, Parijs. Na een streetview tour door de stad waren de coƶrdinaten bepaald en hier werd de cache snel gevonden en na het loggen en noteren van de bonuscode ging ik verder naar de eeuwige stad Rome. Gelukkig was ik hier al eerder geweest en dat hielp bij het oplossen van de puzzel. Nu dus de cache zoeken en dat was ook goed te doen. De caches zijn mooi verzorgd, alleen hier en daar wel een beetje vochtig geworden. Na Rome werd de reis voortgezet naar Athene. Hier koste de puzzel me wel wat moeite, maar ook deze was uiteindelijk opgelost en nu was deze cache ook vlot gevonden. Met de auto moest ik nu een aardig stukje omrijden naar nummer 4 uit de serie, Cairo. Deze had me een paar uurtjes zwoegen gekost, maar ook dat had uiteindelijk een groene checker opgeleverd. Nu dus het moment van de waarheid en ik kon ook deze loggen. 
Vervolgens stak ik het Afrikaanse continent over naar het uiterste zuiden, Kaapstad. Hier was het even zoeken naar de goede berg die bedoeld werd en ook raakte ik halverwege de weg kwijt. Zoeken via Google leverde uiteindelijk toch de juiste locatie en een groene checker op. Ik kon nu verder naar AustraliĆ« en kwam uit in Melbourne. De goede foto's waren snel gevonden, maar een sudoku is niet mijn favoriete puzzel. Daar had ik gelukkig een familielid voor die deze puzzels leuk vind en zo kon ook deze opgelost worden. Op de locatie werd na even zoeken de cache gevonden. Vervolgens door naar de laatste voor vandaag, Alice Springs. Ook deze puzzel werd opgelost en nu kon ook de cache gelogd worden en deze bonuscode werd genoteerd. Het was inmiddels aardig donker geworden, dus ik stopte met de wereldreis en keerde weer terug naar Veenendaal. Deze serie is leuk om te doen. Het thuis oplossen heeft heel wat uren plezier opgeleverd achter de PC en zo zie je toch heel wat van de wereld. Nu was het tijd om weer terug te keren naar Veenendaal, maar binnenkort wordt dit rondje zeker afgemaakt.

Waardering Jubileumcache VHC Blue Socks (GC5HEVQ):
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Moeilijkheidsgraad puzzel: 7
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 8

Waardering Fort aan de Buurtsteeg (GC5J3WR):
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Moeilijkheidsgraad route: 7
Cachelocatie: 8
Originaliteit: 7

Waardering 57 Namen/57 Names (GCT9GW):
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Moeilijkheidsgraad route: 7
Cachelocatie: 8
Originaliteit: 7

Waardering Reis om de wereld in 1 dag - 1 - Parijs (GC30NZM):
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Moeilijkheidsgraad puzzel: 8
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 8

Waardering Reis om de wereld in 1 dag - 2 - Rome (GC3158E):
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Moeilijkheidsgraad puzzel: 8
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 8

Waardering Reis om de wereld in 1 dag - 3 - Athene (GC317B2):
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Moeilijkheidsgraad puzzel: 8
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 8

Waardering Reis om de wereld in 1 dag - 4 - Cairo (GC31E7P):
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Moeilijkheidsgraad puzzel: 8
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 8

Waardering Reis om de wereld in 1 dag - 5 - Kaapstad (GC31HAQ):
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Moeilijkheidsgraad puzzel: 8
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 8

Waardering Reis om de wereld in 1 dag - 6 - Melbourne (GC31M2E):
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Moeilijkheidsgraad puzzel: 8
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 8

Waardering Reis om de wereld in 1 dag - 7 - Alice Springs (GC31M6Z):
Moeilijkheidsgraad cache: 7
Moeilijkheidsgraad puzzel: 8
Cachelocatie: 7
Originaliteit: 8

Geen opmerkingen:

Een reactie posten