zondag 12 november 2017

18 oktober 2017: Duitse begraafplaats Ysselstein en het Leudal

Een mooie en warme herfstdag leek me een mooi moment om weer eens wat mooie foto's te gaan maken. Ik had de laatste tijd wat gelezen over het Leudal in Limburg en het leek me leuk om daar een kijkje te nemen. Er lagen ook een paar caches die me interessant genoeg leken, dus de fototas gepakt en op naar Midden Limburg. Onderweg wilde ik ook nog de caches bij de Duitse oorlogsbegraafplaats in Ysselstein doen (GC1GX2E German war cemetery en GC7900A LRE, Goed of fout we zijn vooral mensen). Dus daar eerst heen gereden. Op de begraafplaats was men bezig met onderhoud, dus het geluid van grasmaaiers en anders elektrisch gereedschap was niet van de lucht. Niet echt een stille plek dus, maar onderhoud moet nu eenmaal ook gebeuren. Dit is een erg indrukwekkende plek met ruim 40.000 graven. Op de begraafplaats kon ik een paar mooie foto's maken en werden de getallen voor het eindcoordinaat verzameld, maar daar aangekomen kon ik de cache niet vinden, een slecht begin dus. Gelukkig had ik ook de andere multi bij de begraafplaats opgelost en deze werd wel vlot gevonden. Daarna op pad naar het Leudal voor herfstfoto's.
Aangekomen op de parkeerplaats voor de wandeling naar de Leumolen was het even zoeken naar het juiste pad, maar daarna was het een mooie tocht. Eerst liep ik naar de cache voor de Elisabethsmolen (GC74ZKT). Onderweg werden de getallen voor de slotcode verzameld en natuurlijk foto's gemaakt in deze mooie omgeving. De cache werd snel gevonden en de slotcode bleek juist, dus ik kon mijn naam in het logboek bijschrijven. Daarna liep ik door voor de cache bij de Leumolen (GC74ZMT). Ook weer zo'n mooie plek die je zonder geocachen niet zou ontdekken. Ik moest even wachten tot een hondje was uitgelaten en toen vond ik de cache al snel. Na nog wat meer foto's ging ik weer terug naar de auto. Op de terugweg naar huis pakte ik nog een aantal caches uit de serie Fietstocht langs crashsites Leudal mee.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten